27.06.2021

Škody klientů Generali České pojišťovny po bouřkách a tornádu přesáhnou 1 miliardu korun

Generali Česká pojišťovna očekává 15 tisíc pojistných událostí způsobených extrémními bouřkami v uplynulém týdnu. Desítky pracovníků pojišťovny od pátku poskytují pomoc a poradenství přímo v obcích Hrušky, Moravská Nová Ves, Lužice a Mikulčice – přes 600 prohlídek již provedeno. Díky zrychlené likvidaci a vysokému nasazení bylo dosud klientům vyplaceno již 18 mil. Kč a 22 % nahlášených škod bylo již vyřešeno.

Generali Česká pojišťovna (GČP) poté, co již třetí den operuje přímo na Hodonínsku a Břeclavsku, upřesnila odhad škod po extrémních bouřkách a ničivém tornádu. „Na základě aktuální situace jsme přistoupili k navýšení odhadu škod. Očekáváme, že přesáhnout 1 miliardu korun. Další dny ukáží, zda a jak toto číslo poroste. Škody nejen na jižní Moravě, ale i v dalších lokalitách v Česku jsou skutečně masivní,“ vysvětluje Jiří Doubravský, provozní ředitel Generali České pojišťovny. 
 
JIŽNÍ MORAVA
Generali Česká pojišťovna od pátku funguje v kalamitním režimu. To znamená aktivaci celé řady opatření, která vedou ke zrychlení všech nutných procesů v takto mimořádné situaci. 
Nejdramatičtější okolnosti jsou na jižní Moravě, kde bylo do nedělního oběda nahlášeno bezmála 2400 škod za 335 milionů korun. Provedeno bylo více než 600 prohlídek poškozeného či zcela zničeného majetku. 
Očekáváme, že počet škod jen v této lokalitě dosáhne 5000, jejich finanční vyčíslení se bude pohybovat ve stovkách milionů korun. 
 
Do čtveřice obcí na Hodonínsku a Břeclavsku (Hrušky, Moravská Nová ves, Lužice a Mikulčice) GČP vyslala odborníky, kteří lidem přímo na místě v mobilních stáncích pomáhají řešit veškeré nutné záležitosti. Vzhledem ke komplikované situaci v nejvíce zasažených obcích – přerušené dodávky elektřiny, výpadky mobilního signálu - je přítomnost pracovníků pojišťovny na místě klíčová.
 
 Na stáncích pojišťovny (jsou většinou umístěné poblíž obecních úřadů) je poskytována tato pomoc: 
- hlášení a registrace pojistných událostí,
- poradenství,
- dobíjení přenosné elektroniky,
- občerstvení a další pomoc (baterky na svícení v noci, opalovací krémy atd.).
Pracovníci pojišťovny jsou na stáncích k dispozici od 8 do 20 h, případně podle potřeby. V tomto režimu budou fungovat i následující týden. 
 
 „U velkých a fatálních škod lidé ve většině nemají během víkendu čas škodu hlásit, věnují se odklízecím pracím a úklidu. Očekáváme, že tyto škody nám budou hlásit v dalších dnech. Již nyní evidujeme jednotlivé pojistné události za miliony ale také desítky milionů korun – jak z řad občanů, tak firem. Na vysoký nápor hlášení škod jsme připraveni,“ upozorňuje Jiří Doubravský. 
Navýšena byla kapacita klientského centra (hlášení škod po telefonu), které funguje v non-stop režimu. Mobilní technici i likvidátoři pracují i o víkendech.  
Lokalitu Hodonínska a Břeclavska od pondělí posílí 20 dalších mobilních techniků, kterých napříč republikou pracuje přes 150. 
 
Fakta za Jihomoravský kraj (zejména Břeclavsko a Hodonínsko)
Odhad počtu škod: 5000
Již nahlášené škody: 2400
Provedené prohlídky: 634
Vyřešené škody: bezmála 20 %
Odhadovaná výše škod: 335 milionů Kč
 
AKTIVNÍ KOMUNIKACE
Generali Česká pojišťovna obsluhuje na Hodonínsku a Břeclavsku několik tisíc klientů, kteří mají uzavřeno majetkové pojištění či pojištění motorových vozidel. 
„Nečekáme na zprovoznění elektrické a mobilní sítě. Aktivně se klientům sami ozýváme telefonicky nebo přímo návštěvou na místě, abychom jim nabídli pomoc, poradili a případné škody rovnou zaregistrovali. Tak, aby mohly být co nejdříve vyplaceny,“ upřesňuje Jiří Doubravský.
Vybrané škody na majetku je možné vyplatit obratem po nahlášení po telefonu. Peníze na účet klientů tak odcházejí v  řádech minut. Jen za uplynulé dny takto bylo vyplaceno přes 17 milionů korun. 
U větších škod GČP poskytuje zálohy na pojistná plnění, a to až do 50 % odhadované škody. Rovněž zálohy odcházejí v podstatě okamžitě po nahlášení škody.
 
SITUACE V ČESKU
Extrémní bouřková činnost nezasáhla jen jižní Moravu, s jejími následky se potýkají lidé napříč celým Českem. Generali Česká pojišťovna odhaduje, že z celé ČR klienti nahlásí na o 15 tisíc škod v celkovém úhrnu za přibližně 1 miliardu korun. 
Aktuálně je nahlášeno přes 4700 škod za téměř 450 milionů korun. Třetinu těch, které nahlásili lidé, již pojišťovna vyřešila.  
Nejvíce škod je způsobeno na majetku obyvatel, na jejich nemovitostech a automobilech, četné škody hlásí také zemědělci a velké podniky. 
Co do počtu nejvíce ničily kroupy (2400 škod), vichřice vč. tornáda (1200 škod) a velká voda (700 škod).
 
Co do množství evidovaných škod je podle aktuálních čísel nejpostiženějším regionem samozřejmě jižní Morava (2400 škod za 335 mil. Kč), následovaná s velkým odstupem Jihočeským krajem (500 škod za 17,5 mil. Kč) a Zlínským krajem (400 škod za 17,5mil. Kč). 
 
 
Odhady i počet nahlášených škod budeme průběžně aktualizovat. 
Zpět na tiskové zprávy

24.06.2021

Generali Česká pojišťovna ohlásila propojení se slovenskou Generali

Generali Česká pojišťovna se koncem roku 2021 organizačně propojí se slovenskou pojišťovnou Generali. Propojení ještě podléhá schválení příslušných dohledových orgánů. Generali Česká pojišťovna a slovenská Generali od roku 2020 intenzivně spolupracují a hledají synergie v rámci celé řady oblastí s cílem poskytnout nejlepší a nejvíce inovativní služby pro své klienty, obchodníky i partnery.

Vzhledem k pozitivním výsledkům dosavadní spolupráce obě pojišťovny organizačně propojí své aktivity, aby co nejlépe využívaly zkušenosti a know - how z obou firem.

„Chceme využít expertízu, kapacity a ty nejlepší zkušenosti z obou firem k trvalému propojení týmů a k vytvoření nové struktury, která bude dávat smysl. Máme skvělou příležitost spojit síly, využít velikost a sílu Generali České pojišťovny a inovační drive slovenské Generali, abychom spolu dosáhli výjimečné pozice na trhu," komentuje situaci Roman Juráš, generální ředitel Generali České pojišťovny a country manažer skupiny Generali pro Českou republiku a Slovensko.

Organizační propojení podléhá ještě schválení příslušných dohledových orgánů. Generali bude na Slovensku působit jako pobočka Generali České pojišťovny pod názvem Generali Pojišťovna, pobočka pojišťovny z jiného členského státu. Propojení nebude mít žádný vliv na stávající smlouvy, poskytované služby a servis poskytovaný klientům i obchodním partnerům. Dlouhodobou prioritou obou pojišťoven tak zůstává neustálé zvyšování kvality produktů a služeb tak, aby měli klienti k dispozici maximální podporu kdykoliv a kdekoliv.

"Propojení aktivit nám umožní sdílet zdroje, neustále zdokonalovat procesy a přinášet tak klientům ještě lepší produkty a služby ve smyslu naší ambice stát se celoživotním partnerem. Na Slovensku patří Generali mezi nejrychleji rostoucí a nejstabilnější pojišťovny, tuto pozici si chceme zachovat, abychom i nadále dokázali čelit neočekávaným situacím, jakými je i současná pandemie," říká Juraj Jurčík, generální ředitel slovenské pojišťovny Generali.

Country manažerem a generálním ředitelem pro Českou republiku a Slovensko bude Roman Juráš, současný generální ředitel Generali České pojišťovny.

Zpět na tiskové zprávy

21.06.2021

Generali Česká jako první z velkých pojišťoven nově zapojila do ověřování svých klientů bankovní identitu

  • Bankovní identita neboli BankID nachází využití i v oblasti pojišťovnictví
  • Díky digitálnímu ověření identity si klienti Generali České mohou jednodušším způsobem aktivovat klientskou zónu, další využití budou následovat
  • Do projektu bankovní identity se během roku 2021 aktivně zapojí na 10 českých bank

Generali Česká pojišťovna (GČP) v rámci dynamického rozvoje digitalizace do svých systémů implementovala tzv. bankovní identitu. Díky tomuto modernímu a bezpečnému způsobu ověření totožnosti osob tak od dnešního dne mohou klienti GČP začít využívat výhody s tím spojené. 

V první fázi jsme se rozhodli technologii využít pro usnadnění aktivace Klientské zóny GČP, která sama o sobě poskytuje rozsáhlé možnosti při uzavírání pojistných smluv, stejně jako při jejich správě. Vysoký potenciál pro implementaci bankovní identity vidíme již nyní i v celé řadě dalších oblastí. Postupně tak budeme zapojovat tuto inovaci intenzivněji,“ vysvětluje Jiří Doubravský, provozní ředitel Generali České pojišťovny. Kromě celé řady online služeb tak Generali Česká pojišťovna tuto technologii v blízké budoucnosti využije i v případě podpisů dokumentů. 

Klientská zóna GČP přitom byla vybrána pro uplatnění této technologie záměrně – představuje totiž nástroj, kde se technologické inovace scházejí na jednom místě. Příkladem může být i novinka, kterou je zdravotní chatbot Medik Leo, jenž pomáhat klientům orientačně určit původ jejich zdravotních potíží. A to s více než 90% úspěšností. 

Pojišťovny jsou důležitým segmentem pro rozšíření využívání služby BankID a mohou výrazně posunout digitalizaci Česka. Jsme rádi, že můžeme uvítat takto významného partnera a velmi si ceníme rychlosti, s jakou Generali Česká pojišťovna zpřístupnila službu svým více než 3 milionům klientů," říká Jan Blažek, člen představenstva BankID.

Bankovní identita přináší svým uživatelům mnoho výhod, mezi které patří zejména oblast ověření a na základě toho také významné zjednodušení spousty kroků jako například předvyplňování formulářů na webových stránkách, stejně jako uživatelům odpadne nutnost pamatovat si množství různých hesel. 

Možnost využívat výhody bankovní identity disponuje kolem 5,5 milionu Čechů. Snadnější zřízení klientské zóny tak v tuto chvíli nabízíme klientům České spořitelny a ČSOB. V brzké době se zapojí také Komerční banka, Moneta či Air Bank,“ doplňuje Jiří Doubravský. Do konce roku bankovní identitu nabídne na českém trhu až desítka bank.

SNAZŠÍ AKTIVACE KLIENTSKÉ ZÓNY

Standardní žádost o aktivaci Klientské zóny GČP probíhá online a v několika krocích. V jejich rámci dochází k pečlivému ověřování klienta na základě jím uvedených dat. V tomto procesu hrají roli mimo jiné rodné číslo, telefonní číslo a e-mail. V ideálním případě může celý postup dokončit a svůj účet si aktivovat.
Nastanou-li nesrovnalosti (například kvůli chybějícím údajům není možné klienta takto ověřit), je nutné proceduru dokončit zadáním aktivačních kódů. Ty žadatel s ohledem na bezpečnost obdrží v písemné podobě. Případně vše může vyřídit na pobočce. 
 
V případě využití bankovní identity klient projde autentizací, dojde v systémem GČP k rychlému porovnání jeho údajů s těmi interními a následně je celý online proces ukončen aktivací klientské zóny. 
Při využití bankovní identity se riziko komplikací omezuje na minimum (např. odpadá k ověřování klienta na základě unikátního telefonního čísla) a vše trvá v řádech několika minut. 
 
Klientská zóna GČP představuje řešení, které klientům umožňuje mít informace o pojistných smlouvách ale i případných škodách vždy dostupné. K dispozici mají klienti užitečné funkcionality: 
  • Seznam pojistných smluv vč. všech podstatných informací či dat k nim
  • Přehled historie o provedených platbách za pojistné
  • Snadná možnost hlášení pojistné události vč. náhledu na proces jejího vyřizování
  • Přístup k veškeré oficiální online komunikaci s pojišťovnou 
  • Klienti s životním pojištění mohou využívat zdravotního chatbota Medik Leo
Zpět na tiskové zprávy

18.06.2021

Generali Česká pojišťovna od roku 2022 nebude pokračovat v pojišťování konvenčních uhelných elektráren skupiny ČEZ

Generali Česká pojišťovna od roku 2022 nebude pokračovat v pojišťování konvenčních uhelných elektráren skupiny ČEZ. K tomuto rozhodnutí dochází po vzájemném jednání, v rámci něhož se zástupci největší české pojišťovny a skupiny ČEZ vzájemně shodli na ukončení spolupráce v této oblasti ještě v tomto roce.

Boj proti klimatické krizi a podpora opatření v oblasti klimatu jsou klíčovými prioritami Generali České pojišťovny i celé skupiny Generali, jíž je pojišťovna součástí. „Proto omezujeme aktivity v oblasti pojištění uhelných elektráren. Příkladem je právě aktuální dohoda se skupinou ČEZ,“ komentuje situaci Karel Bláha, člen představenstva Generali České pojišťovny a dodává:

„Souhlasíme s vědeckou komunitou ohledně potřeby rychlé dekarbonizace, počínaje energetickým sektorem a klademe tak velký důraz na dekarbonizaci našeho pojišťovacího portfolia. V posledních dvou letech jsme v rámci skupiny Generali rozhodli o neobnovení pojistného krytí pro čtyři společnosti spřízněné s uhlím, protože jsme od nich v uspokojivé podobě nezískali jejich plány na jeho opuštění. Naši strategii boje proti klimatické krizi samozřejmě průběžně aktualizujeme“.

Zpět na tiskové zprávy

17.06.2021

Premiérový ročník soutěže SME EnterPRIZE na podporu udržitelného podnikání zná své vítěze

Generali Česká pojišťovna vyhlásila výsledky 1. ročníku soutěže SME EnterPRIZE. Jejím záměrem je ocenit ty firmy, které v rámci svého podnikání dodržují a prosazují zásady udržitelnosti, a mají tak pozitivní dopad na oblast životního prostředí. Probíhající klimatická změna je nepopiratelným faktem, ze kterého pramení celá řada rizik. Jsou to přitom právě pojišťovny, které pomáhají podnikatelům a firmám unést jejich následky.

  • Udržitelné formy podnikání jsou trendem, který efektivně přispívá v boji s klimatickou krizí
  • Segment malých a středních podniků (SME) patří mezi základní kameny nejen české, ale také evropské ekonomiky
  • 1. ročníku soutěže se zúčastnily přes tři desítky firem z různých oblastí podnikání

Udržitelný způsob fungování malých a středních podniků ale nepomáhá jen životnímu prostředí. Přínos z něj mají i firmy samotné. „Jasně vidíme, že existuje pozitivní vztah mezi udržitelným chováním firem a jejich finanční výkonností. Udržitelné obchodní modely mohou významně přispět k dlouhodobému úspěchu i rychlejšímu zotavení po ekonomicky složitých obdobích,“ vysvětluje Karel Bláha, ředitel pro korporátní obchod a člen představenstva Generali České pojišťovny.

Udržitelnost je pro Generali Českou pojišťovnu, stejně jako pro celou skupinu Generali zásadně důležitým tématem. „Soutěž a její účastníci i vítězové nám jasně ukázali, že u nás existuje celá řada špičkových firem, které udržitelnost mají jako hlavní princip svého byznysu,“ doplňuje Karel Bláha.

VÍTĚZOVÉ A FINALISTÉ
Prvního ročníku soutěže SME EnterPRIZE se zúčastnily přes tři desítky firem, které se přihlásily se svými udržitelnými obchodními modely nebo projekty. 
Ze dvou kol postoupila do finále desítka společností, z nichž odborná porota – sestavená z odborníků, akademiků i zástupců pojišťovny – určila konečné pořadí: 

1. místo: CleverFarm 
2. místo: Stabilplastik
3. místo: Javorník - CZ (ekofarma Javorník)

Vítězové získávají finanční podporu na rozvoj svého podnikání, mediální podporu pro zviditelnění svých aktivit a společně s dalšími účastníky soutěže také přístup na tematické workshopy. Už finále přitom ukázalo, že významným pozitivním efektem soutěže SME EnterPRIZE je také networking mezi účastníky. 

CleverFarm vyvíjí chytrá řešení pro zemědělce. Mezi ně patří jak senzory na bázi internetu věcí, tak i nástroje pro precizní zemědělství. Chytrá řešení dokáží zemědělcům šetřit vodu a hnojiva, což je ekonomicky efektivní a zároveň i přínosné pro půdu a planetu.

„Vítězství je pro nás a celý náš tým velkým úspěchem a potvrzením toho, že cesta, na kterou jsme se vydali, je správná. Bude ještě dlouhá a v podstatě nikdy neskončí, ale baví nás po ní jít. Myslím, že všech 10 účastníků finálového kola mělo velmi zajímavý profil a jsme poctěni, že se nám podařilo zvítězit,“ komentoval úspěch Vojtěch Malina, výkonný ředitel CleverFarm. 

Stabilplastik vyrábí ze zbytkových směsných plastových odpadů přepravní palety. Plastové palety se 100% obsahem recyklátu mají několik výhod oproti těm dřevěným – jsou pouze z druhotných surovin, déle vydrží a zároveň se do nich dají instalovat chytrá řešení – například trackery, které pomáhají se sledováním zásilky a optimalizací její cesty. Toto udržitelné řešení tak nejen pomáhá se znovuvyužitím plastového odpadu, ale zároveň snižuje uhlíkovou stopu. 

„V tak pěkné umístění jsme nedoufali a je to pro nás velkým oceněním a určitou satisfakcí za více jak dvě dekády, po které naše společnost prosazuje udržitelné hospodaření. Velice si druhého místa vážíme a jsme moc rádi, že v ČR je takový nárůst společností zabývajících se udržitelným hospodařením,“ říká Patrik Luxemburk, obchodní ředitel Stabilplastiku. 

Ekofarma Javorník v podhorské oblasti CHKO Bílé Karpaty na hranicích se Slovenskem od roku 1996 hospodaří v systému ekologického zemědělství s šetrným přístupem k půdě a nadstandardními podmínkami pro ustájení a zacházení se zvířaty.

„Fakt, že jsme byli vybraní, je pro nás poctou – pro všechny ty, kteří tady pracovali nebo pracují. Takže samozřejmě takové ocenění dosavadní práce velmi potěší,“ říká k umístění Josef Tománek, ředitel ekofarmy Javorník.

Kromě finanční výhry a titulu získaly firmy, které se umístily na prvním a druhém místě, možnost reprezentovat české udržitelné podnikání na celoevropském finále soutěže, které proběhne v září v belgickém Bruselu.

Na sdíleném 4.-10. místě se pak (v abecedním pořadí) umístily společnosti: 
CARTHAMUS, 
DIMATEX CS, 
Farma Kožichovice,
JRK Česká republika, 
Plastic One, 
Vinné sklepy Kutná Hora, 
Zemědělské družstvo Všestary.

MEZINÁRODNÍ AMBICE
České kolo soutěže je součástí mezinárodního klání SME EnterPRIZE, které pořádá pojišťovací skupina Generali. V roce 2021 je do něj kromě České republiky zapojeno ještě dalších šest evropských zemí (Maďarsko, Německo, Rakousko, Itálie, Francie a Španělsko). 
Účastníci v jednotlivých zemích přitom mohou soutěžit ve třech kategoriích udržitelného přístupu, kdy má jejich podnikání pozitivní dopad na zdraví a spokojenost zaměstnanců (a jejich rodin), na životní prostředí a dále na rozvoj komunit.

Kompletní informace o mezinárodní soutěži jsou k dispozici na www.sme-enterprize.com 

POROTA SME EnterPRIZE
Helena Továrková – ředitelka Nadace Veronica, předsedkyně poroty
Vilém Třebický – CI2, člen poroty
Renata Kučerová – Mendelova univerzita v Brně, člen poroty
Alena Stiborová – senior manažerka zemědělského pojištění GČP, člen poroty
Martin Flajšar – ředitel produktového managementu podnikatelského pojištění GČP, člen poroty

Zpět na tiskové zprávy

26.05.2021

Inovace v životním pojištění - online asistent Medik Leo pomůže určit původ zdravotních obtíží

Aplikace na bázi umělé inteligence využívá data od lékařských týmů a datových specialistů k vyhodnocení více než 1 200 symptomů. Na základě symptomů a bližší specifikace zdravotních obtíží od klienta dokáže orientačně identifikovat přes 600 diagnóz s úspěšností 93 %. U těch nejčastějších nabídne uživatelům i lékařsky ověřená fakta o nich bez nutnosti vyhledávat je v jiných zdrojích.

Generali Česká pojišťovna představila a do praxe nasadila chatbota na bázi umělé inteligence s názvem Medik Leo. Služba v podobě online asistenta byla vyvinuta pro český trh společností Europ Assistance a jejím úkolem je pomáhat klientovi orientačně určit původ jeho zdravotních potíží. 
 
„Umělá inteligence tímto krokem vstupuje do oblasti služeb spojených s životním pojištěním klientů Generali Ceské. Stojí za ní kvalitní lékařská data od mezinárodních lékařských týmů, která jsou propojena s prací datových specialistů. Medik Leo byl navíc podroben důslednému testování i lékařů v Česku. Aktuálně je schopen identifikovat na 600 diagnóz, do budoucna ale budou přibývat další,“ popisuje detaily Markéta Filová, senior manažerka životního pojištění Generali České pojišťovny. 
 
ORIENTACE V PŘÍPADĚ POTÍŽÍ
Medik Leo, jakkoliv je pomocníkem, nenahrazuje regulérní lékařské konzultace ani službu lékařské pohotovosti. „Na tuto skutečnost jsou klienti samozřejmě důsledně upozorněni. A to včetně toho, do jaké procentuální míry jimi zadané odpovědi diagnóze odpovídají. Vše je tedy maximálně transparentní s tím, že u výsledných diagnóz uvádíme i doporučené lékařské oddělení, na které by se měli lidé obrátit,“ doplňuje Markéta Filová. 
Hlavní rolí elektronického asistenta je v případě obtíží pomoci lidem snadnou a srozumitelnou formou pojmenovat zdravotní komplikaci. Aplikace prošla rozsáhlým testováním, na jehož základě bylo potvrzeno, že dokáže určit pravděpodobnou diagnózu v 93 % případů.
 
NA DIAGNÓZU FORMOU CHATU
Online asistent Medik Leo přitom funguje jednoduše na bází online rozhovoru (chatu): 
 
1. Klient je nejdříve požádán o vyplnění základních faktů o své osobě (např. pohlaví, věk, výška, váha, základní údaje o anamnéze)
 
2. V dalším kroku označí na postavě muže nebo ženy oblast příznaků (může jich vybrat i více).  Následně je vyzván ke specifikaci oblasti příznaků a specifikaci potíží.
 
3. Online asistent se poté ptá na konkrétní otázky, na které uživatel odpovídá ANO, NE, NEVÍM. Otázky se vztahují k symptomům označených v předchozím kroku a širšímu kontextu možností jejich vzniku. Počet doplňující otázek není omezen, může jich být až dvacet.
 
4. Na základě odpovědí na základní a doplňující otázky zobrazí Medik Leo pravděpodobnou diagnózu nebo příčiny zdravotních komplikací klienta. 
 
5. Výstup z Medika Lea je také možné si na závěr stáhnout do formátu PDF a následně vytisknout a použít jako vstupní informace při konzultaci s lékařem.
 
K ŽIVOTNÍMU POJIŠTĚNÍ AUTOMATICKY
Medika Lea mohou využívat klienti Generali České pojišťovny, kteří již mají sjednané (nebo si sjednají) životní pojištění. Využít tohoto elektronického asistenta mohou kdykoliv přes Klientskou zónu Generali České pojišťovny. 
„Přestože se k Mediku Leo klient dostává prostřednictvím klientské zóny, přímo do něj se jakékoli informace o klientovi nepřenáší. Práce s online asistentem je tedy zcela anonymní,“ vysvětluje otázku bezpečnosti Markéta Filová, senior manažerka životního pojištění Generali České pojišťovny. 
Medik Leo svoje služby poskytuje jak při přístupu z desktopového tak mobilního zařízení. Uživatelé přitom nemusí do svých zařízení stahovat žádnou aplikaci.
Zpět na tiskové zprávy

04.05.2021

SRNA index: Počet srážek vozidel se zvířaty meziročně klesl. Přemnožená zvěř dále představuje u českých silnic vysoké riziko

Generali Česká pojišťovna spolu s Centrem dopravního výzkumu, v. v. i (CDV) přináší IV. vydání SRNA indexu, který vždy na jaře (a na podzim) informuje o výši škod i přehledu rizikových míst ve vztahu ke střetům vozidel se zvěří v Česku. SRNA index pracuje s počtem nehod zaneseným v policejních statistikách, výší škod na majetku, zdraví i životech. Dává je do souvislosti s rozsahem silniční sítě v krajích a okresech. Data jsou tak mezi sebou porovnatelná.Od října 2020 do konce března 2021 došlo v Česku podle policejních dat k 5776 srážkám se zvěří. Celkově nižší čísla ovlivnila pandemická situace a s ní spojený nižší provoz.

Podobně jako při první vlně koronavirové pandemie se i mezi loňským podzimem a letošním jarem vlivem vládních opatření na silnice vydalo výrazně méně aut než obvykle. To mělo za následek citelný úbytek střetů se zvěří. Potvrzují to data z Centra dopravního výzkumu, která jsou podkladem pro SRNA index.

„Už loni na jaře data prokázala, že kvůli epidemickým opatřením došlo ke snížení počtu srážek se zvěří na českých silnicích. To se opakovalo i na podzim a v zimě, kdy se vlivem vládních opatření intenzita dopravy opět snížila – ačkoliv už ne tak významně, jako na jaře. K poklesu četnosti srážek se zvěří ale došlo i tak,“ komentuje situaci Michal Bíl, expert na problematiku srážek se zvěří z Centra dopravního výzkumu v.v.i  (CDV).

RIZIKO ZŮSTÁVÁ I PŘES POKLES STŘETŮ

Jasná data přináší aktuální SRNA index. Zatímco v období mezi říjnem 2019 a březnem 2020 došlo na českých silnicích k 6 980 nehodám, letos v tomto období bylo evidováno 5 776 srážek.

„Ačkoliv se číslo meziročně snížilo, stále zůstává vysoké. Jasně tak potvrzuje, že střety se zvěří jsou na českých silnicích trvale přítomným problémem, jehož následky přináší škody v řádech stovek milionů korun,“ upozorňuje Patrik Nauš, senior manažer likvidace pojistných událostí motorových vozidel v Generali České pojišťovně.

Roli i nadále bude hrát fakt, že spárkatá i další zvěř je v české krajině de facto na většině míst významně přemnožená.

Ačkoliv počet srážek se zvěří meziročně klesl, škoda za střet vozidla se zvěří v čase roste. „Výše škod se zvyšuje pravidelně – spolu s tím, jak Češi jezdí novějšími a dražšími vozy. Průměrná škoda za období října 2020 – března 2021 činila 41 000 korun. Evidujeme však i takové střety, za jejichž opravu pojišťovna vyplatila i 800 tisíc korun,“ uvádí Patrik Nauš z Generali České pojišťovny. Celkově pojišťovna za střety se zvěří řidičům vyplatila v uvedeném období přes 167 milionů korun. „Naši klienti škody řeší v drtivé většině případů z havarijního pojištění, ale možností je i připojištění střetu se zvěří, které se sjednává k povinnému ručení,“ dodává Patrik Nauš.

Podle dat Centra dopravního výzkumu končí pod koly automobilů na českých silnicích nejčastěji srnčí zvěř, konkrétně srnec obecný (za celý rok 2020 je evidováno 6636 sražených kusů). Časté jsou srážky také s prasetem divokým (662 kusů za rok 2020) nebo zajícem polním (162 za rok 2020). Reálně jsou ale počty samozřejmě vyšší, protože zdaleka ne všechny srážky se dostanou do policejních statistik. Podle expertních odhadů mohou být reálná čísla až o 50 % vyšší.

ŘIDIČI ZVĚŘ NEBEROU V POTAZ

„Doprava se neustále zahušťuje a navíc chování mnoha řidičů absolutně nebere v potaz zvěř, která se v naší krajině vyskytuje. U srnčí zvěře je trvalý nárůst srážek daný jednak tím, že je to nejpočetnější druh spárkaté zvěře v naší krajině, zároveň ale žije i na nejvíce lidmi navštěvovaných místech a toto rušení je nezanedbatelnou příčinou přebíhání této zvěře přes komunikace. Velké množství sražené srnčí zvěře je dáno kamionovou dopravou v nočních hodinách,“ komentuje situaci Miloš Fischer z Českomoravské myslivecké jednoty. Podle jeho slov musí být řidiči v případě divokých prasat zvlášť na pozoru zejména v noci, kdy tato zvěř vychází za potravou a je podstatně hůře vidět. „Největší počet srážek je po žních a celý podzim,“ doplňuje Fischer. Roste také počet srážek s jelení zvěří, které v lesích přibývá.

Výše škod je přitom do značné míry závislá na tom, s jakým zvířetem se auto srazí. Nejnákladnější bývají škody způsobené srážkou s prasetem divokým. Nejvíce pak pojišťovna vyplácí za opravy vozidel z kategorie SUV. Podle expertních odhadů CDV však pod koly automobilů nejčastěji končí srnčí zvěř – a to zhruba z 80 % všech případů.

Problémy s hlášením sražených zvířat stále panují v Jihočeském (8 případů) a Plzeňském kraji (58 nehod). Tato krajská oddělení policie statistiky v režimu, který dlouhodobě vykazují jejich kolegové z ostatních krajů, nevedou. S neúplnými daty z těchto krajů v našich statistikách nepočítáme. Motoristé, kteří se pohybují po tamějších komunikacích, jsou tak o výsledky SRNA indexu zatím stále ochuzeni.  

NEJRIZIKOVĚJŠÍ ÚSEKY V ČESKU

Nedílnou součástí SRNA indexu jsou mapy ze všech krajů Česka, na kterých je zvýrazněný konkrétní úsek, kde se střety se zvěří v uplynulém období nejvíce koncentrovaly.

V rámci České republiky se nově jako nejrizikovější úsek ukázal ten u Litvínova v Ústeckém kraji – od října 2020 do března 2021 se tam na úseku silnice 133 mezi Janovem a Horním Jiřetínem, který čítá 304 metrů, stalo 14 srážek se zvěří. Celková výše škody se vyšplhala na 470 tisíc korun. Tento úsek je přitom problematický opakovaně a dlouhodobě.

Druhým v Česku nejnebezpečnějším úsekem je opět ten v katastru hlavního města Prahy – a to při výjezdu směrem na Úvaly. Lesní 283 metrů měřící úsek silnice I/12 přinesl 13 srážek zvěře s vozidly, přičemž škoda činila 740 tisíc korun.

Třetím nejnebezpečnějším úsekem pro střet se zvěří je ten v Liberecké kraji. Konkrétně v katastru obce Skalice u České Lípy. Na frekventované silnici I/13 došlo ve sledovaném o období k 10 srážkám, u nichž policie vyčíslila škodu na 270 tisíc korun. Jde přitom o úsek měřící pouhých 180 metrů!

Některé rizikové úseky se oproti datům za minulé období změnily pořadí a jiné se na pozice těch nejrizikovějších vrátily. „To však neznamená, že ty původní už nejsou pro motoristy nebezpečné. Stále se na nich koncentrují případy srážek se zvěří,“ doplňuje Michal Bíl z CDV.

Zpět na tiskové zprávy

31.03.2021

Generali Česká pojišťovna zvyšuje informovanost spotřebitelů. Navíc nabídne klientům za stávající pojistné vyšší plnění, nebo vrácení části zaplaceného pojistného

Generali Česká pojišťovna přichází s unikátní kampaní v oblasti investičního životního pojištění. Klientům, kteří mají smlouvy sjednané před účinností nového občanského zákoníku, postupně nabídne jejich převod do režimu tohoto novějšího právního předpisu. Zároveň si tito klienti budou moci zvolit benefit, který ke své smlouvě investičního životního pojištění dostanou v ceně pojistného.

Nový občanský zákoník – vyšší standard ochrany spotřebitele
„Nový občanský zákoník je moderní právní předpis, který výrazně více pracuje s ochranou spotřebitele a zvyšuje její standard,“ vysvětluje David Vosika, člen představenstva Generali České pojišťovny a pojistně technický ředitel. „Předchozí legislativa pochopitelně nereflektovala aktuální trendy současného přístupu k ochraně spotřebitele a zveřejňování informací. Řada věcí tedy nebyla tak exaktně formulována, jako je tomu v novém občanském zákoníku, což mohlo být v některých situacích důvodem zbytečných nedorozumění,“ doplňuje David Vosika. 

Pro klienty se kromě nového právního režimu na stávajících smlouvách vůbec nic nemění a veškeré smlouvy i nadále platí tak, jak byly sjednány. Stejné zůstává samozřejmě nejen pojistné, ale i další parametry pojistné smlouvy. Převedení staré pojistné smlouvy do režimu nového občanského zákoníku tak pro klienty znamená především oporu v moderní legislativě, která výrazně více pracuje s ochranou spotřebitele, zvyšuje její standard a odstraňuje informační asymetrii. Pojišťovně to pak poskytuje jasnější právní prostředí, ve kterém se může pohybovat. Cílem této rozsáhlé kampaně je tak modernizace starých pojistných smluv, vyjasnění některých ustanovení a především zapracování závěrů judikatury, která v oblasti pojištění akcentuje ochranu spotřebitele a informační transparentnost. Ta se v souladu s trendy nové legislativy neustále vyvíjí. „Věříme, že jdeme správným směrem a že přispějeme k dalšímu zlepšení ochrany spotřebitele, což je důležitou součástí naší strategie stát se spolehlivým partnerem pro život našich klientů,“ dodává David Vosika. 

Prohloubení ochrany spotřebitele v rámci nového občanského zákoníku potvrzuje i Kryštof Kruliš, předseda správní rady zapsaného ústavu Spotřebitelské fórum: „Nový občanský zákoník se vztahuje pouze na smlouvy uzavřené od roku 2014, starší smlouvy se dosud řídí předchozí právní úpravou. Převedení staršího smluvního vztahu pod režim nového občanského zákoníku je něčím, co by spotřebitelé měli zvážit. Nový občanský zákoník prohlubuje ochranu spotřebitele. Postupem času se začíná k této legislativě vytvářet judikatura soudů a lze předpokládat, že její úroveň bude do budoucna dále sílit. Vzhledem k dlouhodobému charakteru investičního životního pojištění proto může být podřízení pravidlům nového občanského zákoníku do budoucna pro spotřebitele významné.“ 

„Nový občanský zákoník smluvním stranám nebrání, aby si ujednaly, že se jejich práva a povinnosti budou řídit novým právem. Tedy, že se jejich vzájemný smluvní vztah podřídí jinému, novému právu. Možnost volby nového práva tam, kde jinak přechodná ustanovení normují, že se daný právní poměr má řídit dosavadním právem, je standardním řešením. Domnívám se, že strany by tuto volbu měly i tehdy, pokud by ji zákon výslovně nezmiňoval,“ hodnotí situaci JUDr. Petr Bezouška, Ph.D., člen katedry soukromého práva a civilního procesu PF UP v Olomouci a člen Legislativní rady vlády.  

Benefit k pojistným smlouvám 
Pojišťovna začíná postupně oslovovat klienty, jejichž smluv se možnost převedení do režimu nového občanského zákoníku týká. „Tyto klienty požádáme o schůzku, na které je detailně seznámíme s výhodami převodu pojistné smlouvy do režimu nového občanského zákoníku a zodpovíme veškeré jejich případné otázky“, upřesňuje David Vosika. 

Veškeré schůzky s klienty budou realizovány za dodržení nejpřísnějších hygienických pravidel a nařízení. Pracovníci pojišťovny podstupují pravidelné testování, na pracoviště či do kontaktu s klienty smí vstoupit pouze poté, co se prokáže jejich bezinfekčnost. Pobočky a obchodní místa pojišťovny jsou vybaveny desinfekcemi, samozřejmostí je používání respirátorů, dodržování rozestupů apod. Účast na schůzce mohou klienti pochopitelně odmítnout. O tuto nabídkou nepřijdou, mohou ji využít i později v průběhu tohoto roku.

Bude-li klient s převodem své staré pojistné smlouvy do režimu nového občanského zákoníku souhlasit, podepíše s pojišťovnou dodatek ke své stávající pojistné smlouvě. 
Navíc si ke své pojistné smlouvě bude moci vybrat jeden ze dvou aktuálně nabízených benefitů:
-         10% navýšení pojistných částek  za vybraná sjednaná pojištění – v případě pojistné události dostane klient o 10 % vyšší pojistné plnění
-         odměnu za věrnost v případě pojistné události u vybraných pojištění ve výši 3 % z běžného pojistného, které zaplatí za období od data podpisu dodatku do konce pojištěn - nejpozději při dožití smlouvy klientovi ze zaplaceného pojistného vrátí pojišťovna 3 %.

Zpět na tiskové zprávy

22.03.2021

Novinka v autopojištění Generali České: Jeden balíček řeší motoristům všechno plus přináší řadu inovací

  • Přívlastek „PLUS“ v názvu pojištění propojuje povinné ručení a havarijní pojištění – motorista získává na jedné smlouvě obě pojištění, a to v jejich maximálních variantách
  • Výhodný balíček v sobě zahrnuje řadu novinek, vč. pojištění GAP pro starší vozidla až do 6 let věku
  • U parciálních škod je garance jejich likvidace do 3 dní, jinak klient neplatí spoluúčast

Generali Česká pojišťovna, která má ve svém klientském portfoliu 2,3 milionu vozidel, přináší nový pohled na jejich pojištění – v jednom balíčku motorista získá jak povinné ručení, tak havarijní pojištění. Funguje to snadno: Při pořízení varianty povinného ručení Comfort PLUS získává motorista automaticky také havarijní pojištění All Risk PLUS. Podobně při sjednání havarijního pojištění All Risk PLUS je v jeho ceně zahrnuto povinné ručení Comfort PLUS.

Předností takové řešení přináší hned několik. „Motoristé dostávají kompletní propojištěnost na jedné smlouvě a za výhodnou cenu zároveň maximální benefity z naší nabídky. Některé z nich navíc uvádíme pro klienty v premiéře,“ vysvětluje Tomáš Kabele, senior manažer pojištění motorových vozidel v Generali České pojišťovně. 

INOVACE V POVINNÉM RUČENÍ

Balíček PLUS v případě povinného ručení přináší tři výrazná vylepšení. První z nich jsou pojistné limity navýšené na 300 milionů korun – tedy na hodnotu, která na českém trhu nemá obdoby. Součástí smlouvy je i pojištění odpovědnosti na škody způsobené při jízdě na (elektro)kole či (elektro)koloběžce (i mezi motoristy jsou často cyklisté), a to do částky 1 milionu korun.

V ceně balíčku je pak také asistence XL, která nabízí mimo jiné i bezlimitní odtah v rámci Evropy. Tato varianta asistenčních služeb se standardně připojišťuje extra a ročně stojí 1 500 Kč.

INOVACE V HAVARIJNÍM POJIŠTĚNÍ

V případě havarijního pojištění balíček PLUS u allriskové varianty kromě výše zmíněného přidává i zcela nové benefity, které na trh General Česká uvádí premiérově. Součástí smlouvy je automaticky i GAP pojištění, které se nově nabízí pro vozidla až do 6 let věku. „Reagujeme tak na požadavky klientů, kteří tento typ pojištění chtějí i pro svá zánovní auta. Na trhu jde o ojedinělý přístup a jsme rádi, že ho můžeme nabídnout,“ vysvětluje Tomáš Kabele. Klienti z řad motoristů mají možnost toto připojištění sjednat i k jiným variantám havarijního pojištění, a to po dobu maximálně tří let.

Další inovace se týkají oblasti likvidace škod. V balíčku PLUS motorista najde ojedinělou garanci – pokud parciální škoda na jeho vozidle nebude vyřešena do 3 pracovních dnů od dodání všech podkladů do pojišťovny, nebude klient hradit spoluúčast. „Jasně tím dáváme najevo, že kvalitní a rychlá likvidace je pro nás zásadní. Stejně jako ambice mít spokojeného klienta,“ vysvětluje nový přístup Tomáš Kabele, senior manažer pojištění motorových vozidel.

Generali Česká navíc nově přináší možnost fixní spoluúčasti. Motorista se tak může rozhodnout, že místo obvykle procentuálně vyjádřené spoluúčasti (např. min. 5 %, nejméně však 5 000 Kč) vybere do pojistné smlouvy jen konkrétní fixní částku (1, 5, 10, 20 nebo 30 tisíc Kč). Tato možnost je ode dneška v nabídce pro všechny varianty havarijního pojištění bez rozdílu.

GARANCE CENY PRO OBĚ POJIŠTĚNÍ

Varianty pojištění PLUS pak přináší jak u povinného ručení, tak u havarijního pojištění garanci nezměněné ceny po dobu tří let. Ta je navíc u obou typů pojištění doplněna výhodou, že první pojistná událost nemá vliv na pojistné. „Výhoda je jasná – pokud řidič během tří let nabourá jen jednou, i když by to bylo jednou řešené z povinného ručení a jednou z havarijního pojištění, cena pojistného se mu za tu dobu nezmění,“ vysvětluje ve zkratce Tomáš Kabele, senior manažer pojištění motorových vozidel z Generali České pojišťovny.

Zpět na tiskové zprávy

12.01.2021

ProfiPlán - pojištění pro podnikatele a právnické osoby – významně navyšuje pojistné limity u klíčových rizik

Podnikatelské pojištění Generali České pojišťovny přináší vyšší pojistné limity, které plně pokryjí potřeby nejen menších, ale i středních podniků. Navýšení pojistných limitů je v případě vybraných rizik až čtyřnásobné. ProfiPlán aktuálně pojišťuje oblasti majetku a také odpovědnosti.

Podnikatelské pojištění Generali České pojišťovny dostalo na podzim 2020 zcela novou podobu, která odpovídá na požadavky klientů, ale také obchodníků a makléřů. Na začátku roku 2021 se k této produktové novince přidávají i významně navýšené pojistné limity u klíčových pojistných rizik. Navýšené pojistné limity se dotýkají jak oblasti pojištění majetku, tak také oblasti pojištění odpovědnosti. „ Právě v aktuální době, kdy se podnikatelé potýkají s řadou nepříznivých okolností, chceme našim klientům dokázat, že se na nás mohou za každé situace plně spolehnout. Proto jsme v současné nelehké době opět inovovali naše podnikatelské pojištění a zásadně navýšili limity u vybraných rizik. Tímto krokem se tak pojištění ProfiPlán stalo top produktem na českém pojistném trhu,“ komentuje novinky Roman Juráš, generální ředitel Generali České pojišťovny.

VYŠŠÍ LIMITY U POJIŠTĚNÍ MAJETKU

Pojištění ProfiPlán přináší nejvýraznější navýšení pojistných limitů v případě živelních událostí. Původní limit byl ze 150 nově navýšen na 600 milionů korun!V případě pojištění rizika odcizení se pojistný limit navýšil z původních 60 na 200 milionů korun.
Dvojnásobný limit nově platí pro pojištění strojů, kde byl navýšen na 200 milionů korun.U pojištění elektroniky přináší ProfiPlán pojistný limit nově na úroveň100 milionů korun – to představuje dvojnásobné navýšení.

VYŠŠÍ LIMITY U POJIŠTĚNÍ ODPOVĚDNOSTI

Součástí ProfiPlánu je samozřejmě i pojištění odpovědnosti. Původní limit 30 milionů byl nově navýšen na úroveň 50 milionů korun.

NEJŠIRŠÍ KRYTÍ NA TRHU

Pojištění ProfiPlán nabízí řešení pro nejširší základnu klientů: SME (malé a střední firmy), a to jak fyzické, tak právnické osoby, ale také municipality, veřejnou správu, nadace či spolky.

Zvláštní důraz byl u všech typů pojištění kladen na implementaci nových rizik (např. strojní přerušení provozu u stacionárních strojů, strojní vybavení budov, rozšířené pojištění skel, nový přístup k pojištění movitých a nemovitých věcí) a také úpravy i odstranění celé řady výluk i nutnosti zvláštních ujednání. Výsledkem je zjednodušený produkt, který ale kryje vše podstatné.

Nová struktura pojištění pro podnikatele i jeho procesu sjednání navíc pomáhá klientům s momenty, které by mohly při rozhodování o rozsahu pojistných rizik opomenout. Některá připojištění jsou tak automaticky sjednána se sublimity zdarma - např. pojištění odpovědnosti za škodu na věcech užívaných a převzatých nebo čisté finanční škody. V případě pojištění staveb se pod pojistnou ochranu dostávají rizika přepětí či zatečení atmosférických srážek nebo náraz vozidla.

Navýšená variabilita a modularita nastavení ProfiPlánu plně respektuje požadavky klientů z oblasti SME a umožňuje sjednat pojištění, které na nejvyšší možnou míru odpovídá individuálním požadavkům klientů. To se týká jak typů pojištění, tak pojistných limitů.

DALŠÍ ROZŠÍŘENÍ NA JAŘE

Postupné a mnohdy nevyhnutelné změny na trhu podnikatelského pojištění znamenají, že produkt v oblasti SME prochází kontinuálním vývojem. Během letošního jara tak bude následovat další rozšíření pojištění ProfiPlán.

To do své struktury přidá pojištění profesní odpovědnosti, pojištění D&O, pojištění kybernetických rizik, stavebních montáží, zdravotnických zařízení i asistenčních služeb.

Aktuální struktura pojištění ProfiPlán

  • Pojištění majetku
    • Živelní pojištění
    • Pojištění přerušení provozu
    • Pojištění odcizení
    • Pojištění elektroniky
    • Pojištění strojů
  • Pojištění odpovědnosti
Společně s ProfiPlánem byl spuštěn i webový portál o SME pojištění na www.generaliceskaprofi.cz
Zpět na tiskové zprávy

11.01.2021

Call centrum Generali České pojišťovny dvakrát bodovalo v oborové soutěži

1. místo v kategorii Technologie získal chatbot LEO, kterého právě v call centru provozují a dále rozvíjí jeho dovednosti. 2. místo v kategorii Osobnost získala operátorka call centra za svoji houževnatost, mimořádně empatický přístup a předávání zkušeností kolegům. Právě v call centru se klienti mohou reálně potkat s umělou inteligencí nasazenou pomáhat v každodenní praxi.


V sedmém ročníku soutěže kontaktních center Czech Contact Center Award si call centrum Generali České pojišťovny odneslo hned dva důležité úspěchy. Díky chatbotu Leo, který představuje umělou inteligenci nasazenou do ostrého provozu pro komunikaci s klienty, si tým call centra odnesl vítězství v ostře sledované kategorii Technologie.

„Chatbot Leo představuje důkaz, jak zásadně a rychle se call centra proměňují a reagují na aktuální trendy. Chatbot je vlajkovou lodí našich inovací v klientském centru a čeká ho další významný rozvoj. Ostatně oblast inovací je pro nás zásadním tématem i pro další roky, věnujeme jí velkou pozornost i nemalé finanční prostředky,“ komentuje výsledky Jiří Doubravský, provozní ředitel Generali České pojišťovny, který rozvoj technologických inovací osobně řídí.  

Chatbot Leo od loňského roku pomáhá s vyřizováním více než 65 tisíc chatů, které call centrum Generali České pojišťovny ročně vyřídí. Chatbot je přitom „živou“ technologií, která se stále zdokonaluje. Jeho výkony a učení se v čase zlepšují, kromě technologií s tím pomáhají i specializovaní trenéři, jejichž dosavadní praxe nesouvisí přímo s pojišťovnictvím. To výrazně přispívá k tomu, že chatbot bude v budoucnu odpovídat srozumitelně i těm, kteří se denně nepohybují ve světě pojišťovnictví a jeho procesech.

V nové kategorii Osobnost pak 2. místo získala Veronika Kašpříková, senior operátorka call centra Generali České pojišťovny. Na stříbrné pozici se umístila díky svému mimořádnému přístupu. A to jak v oblasti kariérního vývoje, tak ochotě předávat své znalosti a dovednosti nováčkům, a v neposlední řadě za citlivý a mimořádně empatický přístup ke klientům i jejich potřebám.
 

Soutěž Czech Contact Center Award vznikla na podzim 2014. Umožňuje kontaktním centrům a jejich týmům porovnat mezi sebou svoje projekty z oblasti hlasové komunikace se zákazníky (příchozích i odchozích hovorů), poštovní a elektronické komunikace, mobilní komunikace a sociálních médií. Klade důraz zejména na kvalitu práce a inovativní nápady. Soutěž je otevřená všem kontaktním centrům, tedy komerčním, interním i smíšeným, která splní požadavky dané propozicemi a řádně přihlásí soutěžní projekty.

Zpět na tiskové zprávy

03.12.2020

Generali Česká pojišťovna navázala spolupráci se Spotřebitelským fórem

Generali Česká pojišťovna navazuje spolupráci s neziskovou platformou Spotřebitelské fórum. V rámci partnerství bude využívat know-how této platformy v oblasti ochrany spotřebitele a aktivně se podílet na vzdělávacích a informačních aktivitách, které Spotřebitelské fórum pořádá pro odbornou i laickou veřejnost.

„Spolupráce se Spotřebitelským fórem nám poskytuje unikátní možnost aktivně se podílet na dalším zvyšování informovanosti a finanční gramotnosti veřejnosti v oblasti pojistných produktů a v pojišťovnictví obecně,“ komentuje vznik partnerství David Vosika, člen představenstva Generali České pojišťovny a pojistně technický ředitel. „Zároveň nám zprostředkuje důležitou zpětnou vazbu a s ní i možnost lépe reagovat na měnící se trendy v oblasti ochrany spotřebitele,“ dodává.  
 
„V rámci naší činnosti se snažíme moderovat dialog spotřebitelských organizací s byznysem. Chceme přispívat k informovanosti spotřebitelů o kvalitě zboží a služeb, k posílení jejich kvalifikovaného rozhodování a k budování vzájemné důvěry mezi spotřebiteli a podnikateli,“ popisuje činnost Spotřebitelského fóra jeho ředitel Adam Čejka a dodává: „Spolupráce s největší českou pojišťovnou nám otevírá prostor pro řešení otázek finanční gramotnosti a zvyšování komfortu a informovanosti spotřebitelů právě v této oblasti.“ 
 
Partnerství se Spotřebitelským fórem je pro Generali Českou pojišťovnu důležitou součástí její strategie stát se spolehlivým celoživotním partnerem klientů. Aktivní účast v této neziskové platformě pro pojišťovnu znamená i určitou formu samoregulace a možnost nadále zlepšovat své produkty a služby a s tím i klientskou spokojenost.
 
Spotřebitelské fórum je otevřená nezisková platforma pro komunikaci mezi občany, občanskými sdruženími, firmami a státem. Propojuje organizace a firmy působící na domácím trhu s cílem hájit zájmy českých spotřebitelů zejména v oblastech jako je maloobchod, sdílená ekonomika, e-commerce, realitní trh nebo finanční služby.
www.spotrebitelskeforum.cz
 
Generali Česká pojišťovna je největší pojišťovnou na českém pojistném trhu. Představuje moderní finanční institucí se silnou znalostí českého trhu a mezinárodním zázemím. Velikost pojišťovny a její stabilita zaručují, že Generali Česká pojišťovna bude za všech okolností schopná dostát svým závazkům. Stejně jako přinášet zásadní technologické inovace i rychlé a profesionální služby.
www.generaliceska.cz
Zpět na tiskové zprávy

25.11.2020

Pojištění MŮJ MAJETEK přichází s důležitými novinkami a v celkově vylepšené podobě

Generali Česká pojišťovna uvádí na trh majetkové pojištění s výraznými změnami v oblasti pojištění domácnosti, stavby i odpovědnosti. Nově lze sjednat pojištění i pro věci zapůjčené, sportovní vybavení je možné pojistit v rámci celé Evropy. Výrazně byla navýšena řada limitů a sublimitů, a to jednotně na úroveň 100 tisíc Kč

Pojištění majetku vstupuje na trh v inovované podobě a s řadou nových vylepšení. „Při vývoji pojištění jsme sledovali především situaci na trhu, přání klientů i našich obchodníků. Výsledkem je zařazení nových pojistných rizik, připojištění a navýšení pojistných limitů,“ upřesňuje hlavní změny ve zkratce Jana Flajšarová, senior manažerka neživotního občanského pojištění Generali České pojišťovny. 

POJIŠTĚNÍ STAVBY
Jedinečný rozsah krytí nově získává připojištění stavebních součástí, které se rozšiřuje o tzv. škody na estetickém celku pro vnitřní stavební součásti. Jde o situaci, kdy se z pojištění hradí nejen poškozená část, ale dojde k výměně i nepoškozených celků, které neodpovídají vzhledu a kvalitě opraveného úseku (např. obklad koupelny, kde škoda vznikne na jedné stěně, ale stávající obklad se již nevyrábí a nově použitý má jiný odstín). 

Jednu z novinek představuje i rozšíření pojistného krytí pro případ poškození fasády. Pojištění nyní kryje poškození všemi zvířaty a navíc zahrnuje jak vnější zateplení, fasádu vč. střechy, tak také vnitřní zateplení. 
Nově jsou z pojištění hrazeny i škody, k nimž dojde na oplocení. 

POJIŠTĚNÍ DOMÁCNOSTI
Klíčovou změnou u pojištění domácnosti jsou navýšené limity už v základním rozsahu, a to v řadě případů shodně na 100 tisíc Kč. „Limity nyní odpovídají současné situaci a navíc jsou snadno zapamatovatelné. Klientům to tak zjednoduší orientaci v pojištění,“ vysvětluje Jana Flajšarová.Takto vysoké limity jsou nyní poskytovány například na věci osobní potřeby na území Evropy, peníze v trezoru, věci sloužící k výdělečné činnosti (např. při práci na home office s firemní technikou), věci na pozemku nebo i zvířata. 
Zásadní proměnou prošlo i pojištění sportovních potřeb (vč. jízdních kol). Ty lze nyní pojistit v rámci celé Evropy pro jakoukoliv nahodilou událost – například v důsledku nehody či náhodného rozbití. 

POJIŠTĚNÍ OBČANSKÉ ODPOVĚDNOSTI
Inovace se propsaly i do oblasti pojištění občanské odpovědnosti. Spolupojištěnými osobami jsou všechny fyzické osoby, které spolu s pojištěným trvale žijí v jedné domácnosti a společně uhrazují náklady na své potřeby. U pronajaté nemovitosti jsou pojištěnému hrazeny poškození a zničení bez ohledu na příčinu (mimo estetické vady). 
Výraznou produktovou novinku pak představuje oblast pojištění zapůjčených věcí. Zatímco běžnou praxí na trhu je tyto věci raději nepojišťovat (jsou ve výluce), Generali Česká pojišťovna je nyní zařadila pod pojistnou ochranu, a to s dostatečně vysokým limitem. „Nově tak pojišťujeme i zapůjčené movité věci od oficiálních půjčoven,“ upřesňuje Jana Flajšarová, senior manažerka neživotního občanského pojištění Generali České pojišťovny. Pojištění tak kryje například zapůjčené nářadí z hobby marketu nebo třeba svatební šaty apod. 

DIGITALIZACE POMÁHÁ A USNADŇUJE
Míra digitalizace u majetkového pojištění Generali České pojišťovny významně roste s cílem usnadnit nejen sjednání pojištění, ale také zjednodušit komunikaci s klienty a urychlení procesu vyřizování požadavků a pojistných událostí. 

Významným příspěvkem v tomto ohledu jsou tzv. videoprohlídky. Ty jsou vhodné pro vybrané typy škod, které posoudí likvidátor při jejich registraci. Následně je proces videoprohlídky předán na mobilního technika. Ten se v dalším kroku spojí s klientem. Z jeho strany přitom stačí, aby měl k dispozici chytrý mobilní telefon s přístupem na internet. Videoprohlídky jsou dostupné pro uživatele telefonů s operačním systémem Android a iOS. Není přitom potřeba instalovat žádnou aplikaci.
Asistovaný videohovor umožnuje, aby mobilní technik během něj s klientem komunikoval. Fakticky ho tak navádí ke směřování kamery telefonu tak, aby výsledek prohlídky byl co nejkvalitnější. 
Během prohlídky přitom mobilní technik pořizuje na dálku fotografie, které jsou následně přiloženy do složky pojistné události. Technologie je bezpečná, klienti tak nemusí mít obavy, že by docházelo k narušení jejich soukromí nebo k přístupu k datům v jejich telefonu.
Proces likvidace pojistné události pak urychluje chatbot Leo. Jde o první reálné využití umělé inteligence v likvidaci, se kterou se naši klienti „tváří v tvář“ setkají. Aplikace slouží k rychlému přiložení požadovaných dokladů od klienta prostřednictvím chytrého telefonu. Každý klient, kterému z pojišťovny odešleme SMS/e-mail s odkazem na chatbota, obdrží unikátní link, přes který se do aplikace dostane. Po odeslání dokumentů jsou tyto přiloženy přímo do spisu likvidátora.

Zpět na tiskové zprávy

13.11.2020

Novinka pro motoristy: online prověření historie vozidla zdarma na obchodních místech Generali České pojišťovny

Generali Česká pojišťovna umožňuje na svých obchodních místech na základě VIN zjistit základní informace o historii vozidla. Informace dodává společnost Cebia a její využití je určeno i pro neklienty a není podmíněno sjednáním pojištění. Kompletní prověření vozidla umožňuje pojišťovna v případě zájmu za výrazně nižší poplatek.

V pondělí 9. listopadu 2020 spustila Generali Česká pojišťovna novinku pro zájemce z řad motoristů, respektive zájemců o koupi ojetého vozidla. 

„Už základní rozsah prověření historie vozidla přináší opravdu zajímavé informace. Celý proces je přitom velmi jednoduchý. Je to náš příspěvek k tomu, abychom motoristům při koupi vozidla pomohli se správně rozhodnout,“ vysvětluje Tomáš Kabele, senior manažer pojištění motorových vozidel v Generali České pojišťovně. 

Prověřování historie vozidla běží online, a to za profesionální podpory společnosti Cebia. Zájemci stačí mít k dispozici VIN vozidla. Systém Autotracer následně téměř obratem vygeneruje sadu informací – viz seznam níže. Vyhledává přitom v českých i evropských databázích. Záznamy tak pochází z 20 zemí a více než 2000 partnerů napříč celou Evropou.

Zájemce tak může jednoduše získat prověření téměř jakéhokoli vozidla. Podmínkou je pouze zadání 17místného výrobního čísla vozidla - VIN. Prověřit lze tedy osobní, užitková a nákladní vozidla, motocykly a další.

Prověření historie vozidla je dostupné na všech obchodních místech a pobočkách Generali České pojišťovny. „Využití služby není vázané na to, zda jde o našeho klienta. Podmínkou není ani sjednání pojištění,“ upozorňuje Tomáš Kabele. 

Základní prověření pak doplňují další zvýhodněné služby, které zájemci díky spolupráci mezi Generali Českou pojišťovnou a Cebií mohou získat za výrazně zvýhodněných podmínek. Patří mezi ně možnost kompletního prověření vozidla za akční cenu 350 Kč a dále sleva 50 % na pískování skel.

 

Základní rozsah prověření historie
 
Na základě VIN vozu jsou k dispozici tyto záznamy:  
 
potvrzení o případném poškození vozidla
info o výměně čelního skla
info o malé škodě do 20 000 Kč
info o střední škodě do 100 000 Kč
informace o velké škodě (nad 100 000 Kč)
info o totální škodě 
ověření, že vozidlo není odcizeno
původ vozidla
Zpět na tiskové zprávy

04.11.2020

Projekt #pomahamesestrickam pokračuje, zdravotnický personál ještě naléhavěji potřebuje pomoc a morální podporu

Generali Česká pojišťovna pod záštitou České asociace sester pokračuje v nekomerčním a dobročinném projektu „Pomáháme sestřičkám“. Informace o tom, jak je možné vyjádřit podporu nebo poděkování zdravotnickému personálu, najde veřejnost na speciálním portále www.pomahamesestrickam.cz .Pomoc v podobě balíčků s vitamíny na podporu imunity míří ke zdravotnickému personálu v těch nejvytíženějších nemocnicích v Česku.

Zdravotnický personál v tuto chvíli vynakládá enormní úsilí v péči o nemocné s diagnózou COVID-19. Jestliže epidemiologická situace letos na jaře byla vážná, nyní je kritická. Sestry a další zdravotnický personál potřebují pomoc nejen materiální, ale také morální. Generali Česká pojišťovna ve spolupráci s Českou asociací sester proto pokračují v projektu Pomáháme sestřičkám a přicházejí s pomocí hned na několika úrovních. 
 
„Sestry právě teď potřebují naši pomoc znovu a ještě naléhavěji. Pokračujeme v jejich přímé a okamžité podpoře. Rozhodli jsme se přispět vitaminovými balíčky, které posílí imunitu a dodají energii sestřičkám nejen v práci, ale i mimo ni. My všichni je potřebujeme odpočaté, vyrovnané a s dostatkem sil pro péči o nemocné,“ vysvětluje Roman Juráš, generální ředitel a předseda představenstva Generali České pojišťovny. 
 
„Sestry a ostatní zdravotnický personál pracují pod extrémním tlakem a ve složitých podmínkách. Prakticky celou směnu jsou v ochranném oblečení, bez odpočinku a možnosti občerstvit se. Právě na nich nyní leží odpovědnost, jak zvládnout novou vlnu epidemie COVID-19. Pokud můžete pošlete jim jakýkoli povzbuzující vzkaz či poděkování,“ prosí Martina Šochmanová, prezidentka České asociace sester, a dodává: „Věřte, že je pro ně velká psychická vzpruha vědět, že na ně lidé nezapomněli a že si jejich práce váží.“
 
Vitamínové balíčky na podporu imunity
Generali Česká pojišťovna začíná za přispěním distributora zdravotních doplňků FinClub s rozvozem 2650 balíčků, které obsahují několik druhů vitamínů. Jde zejména o ty, které podporují imunitu organismu a dodávají mu energii. Tato forma pomoci byla zvolena s ohledem na přísná bezpečnostní opatření, která v nemocnicích panují. Balíčky mají tu výhodu, že jejich obsah může zdravotnický personál využít nejen v pracovní době, ale samozřejmě také doma. 
Balíčky s vitamínovou pomocí putují do 20 nemocnic v Česku. Ty byly – po konzultacích s Českou asociací sester - zvoleny s ohledem na současnou situaci, která v daných regionech a zdravotnických zařízeních panuje. Jde tedy o ta nejvytíženější oddělení pečující o nemocné s diagnózou COVID-19. 
Konkrétně se jedná o nemocnice ve městech Praha (3x), Mladá Boleslav, Benešov, České Budějovice, Plzeň, Karlovy Vary, Děčín, Litoměřice, Liberec, Hradec Králové, Pardubice, Jihlava, Olomouc, Šumperk, Ostrava, Třinec, Brno a Uherské Hradiště.
 
Morální podpora jako velmi vítaná pomoc
Webové stránky www.pomahamesestrickam.cz přinášejí možnost podpořit sestřičky také na dálku, a to zasláním vzkazu přímo přes Facebook nebo přes Instagram. Vzkazy z obou sociálních sítí se sejdou společně na výše jmenovaném webu, kde si je sestřičky mohou přečíst.
 
Jak je možné morální podporu zdravotním sestřičkám a dalšímu zdravotnímu personálu vyjádřit? Zaslání vzkazu v textové nebo fotografické podobě či ve videu je snadné: 
Stačí napsat veřejný příspěvek na Facebook a přidat k němu označení stránky v podobě @Pomáháme sestřičkám
Na Instagramu pak stačí k fotce přidat hashtag v podobě #pomahamesestrickam 
 
Takto označené vzkazy se automaticky propíší na stránku www.pomahamesestrickam.cz a dostanou se i na zmíněné obrazovky v nemocnicích. 
 
Speciální pojištění pro zdravotnický personál
V souvislosti s aktuální nepříznivou epidemiologickou situací a s rostoucím počtem nakažených zdravotníků prodlužuje Generali Česká pojišťovna platnost speciálního benefitu pro lékaře, záchranáře, zdravotní sestry, ale i další profese zajišťující chod zdravotnických zařízení, kde se pečuje o nemocné s diagnózou COVID-19. 
Klienti Generali České pojišťovny z řad zdravotního personálu jsou automaticky pojištěni i pro případ nakažení koronavirem až do konce roku. Krytá jsou rizika hospitalizace a riziko úmrtí. 
Do tohoto pojištění jsou zahrnuti všichni klienti pojišťovny, kteří v rámci svého zaměstnání pečují o nemocné s diagnózou COVID-19 v nemocnicích, domovech pro seniory, léčebnách pro dlouhodobě nemocné, domech s pečovatelskou službou, lázeňských zařízeních a v ambulancích všeobecných a odborných lékařů a stomatologů. Nejedná se tedy jen o lékaře či sestry, ale pojištění se týká například i záchranářů, sanitářů či zaměstnanců, kteří zajišťují úklid či stravování.
Toto speciální rizikové pojištění pak automaticky platí i pro členy sdružené v České asociaci sester. Tito členové nemusí být klienty pojišťovny a pojištění se na ně také vztahuje. 
 
Speciální rizikové životní pojištění pro zdravotníky:
Hospitalizace - 500 Kč za každý den hospitalizace způsobené diagnózou COVID-19
Pobyt na JIP - 1 000 Kč za každý den hospitalizace na JIP způsobené diagnózou COVID-19
Úmrtí - 1 000 000 Kč pro případ smrti způsobené diagnózou COVID-19
Za toto pojištění klienti Generali České pojišťovny z řad zdravotnického personálu, ani členové z řad České asociace sester neplatí
Pojištění platí do 31. 12. 2020
Zpět na tiskové zprávy

03.11.2020

Startuje nový komunikační koncept Generali České pojišťovny

Generali Česká pojišťovna představuje zbrusu nový komunikační koncept RED a první kampaň toho konceptu REDITUDE. Koncept RED je postaven na hlavním vizuálním znaku pojišťovny – červené barvě – a s ní spojených asociacích, kterým jsou především srdce, duše a energie. V první fázi kampaně REDITUDE se pojišťovna zaměřuje na prezentování inovativnosti a zjednodušování.

Generali Česká pojišťovna spouští nový komunikační koncept RED. První kampaní nového konceptu je REDITUDE. Cílem je představit hodnoty a strategii značky. REDITUDE prezentuje pojišťovnu jako celoživotního partnera, který klade důraz na empatii, péči, jednoduchost a inovace. A právě na jednoduchost a inovace se zaměřuje první verze TV spotu. 
 
Ústředním atributem nového komunikačního konceptu RED i kampaně REDITUDE je sytě červená barva. Ta je spojována s empatií, ale i s pozitivní energií, a vyjadřuje tak přístup pojišťovny. Následným spojením anglických slov “red” a “attitude” (červený přístup) vznikla první reklamní kampaň REDITUDE. Nový komunikační koncept pak představuje i zcela nový claim S NÁMI V TOM NEJSTE SAMI. 
 
Kampaň REDITUDE odstartovala 2. listopadu na TV Prima a TV Nova a na sociálních sítích. Následovat budou bannery a videa v on-line médiích, kampaň se objeví i v ulicích krajských měst, v obchodních centrech po celé ČR a v pražském metru. 
 
FAKTA O KAMPANI
  • Kreativní agentura: Dentsu mcgarrybowen Londýn
  • Lokální kreativní agentura: Isobar Česká republika
  • Produkční agentura: Castelli
  • Režisér: Liam & Grant
  • Fotograf: Marco Mori
  • Hudba: Your Turn od MGHTY
  • Zastoupené mediatypy: TV, online a outdoor média
  • Formáty: TV spoty, online videa, online bannery, web branding, sociální sítě, citylight vitríny, rámečky v metru 
Zpět na tiskové zprávy

27.10.2020

Generali Česká pojišťovna je nejlepší neživotní pojišťovnou. Obhájila loňské dvojí prvenství!

Generali Česká pojišťovna získala hned dvě vítězství v prestižní soutěži Nejlepší pojišťovna 2020. Vítězství si odnáší v kategorii Nejlepší neživotní pojišťovna 2020 a Klientsky nejpřívětivější neživotní pojišťovna 2020. Největší česká pojišťovna tak obhájila svou silnou pozici na trhu, stejně jako výsledky z loňského ročníku soutěže Nejlepší pojišťovna.

Generali Česká pojišťovna je nejlepší neživotní pojišťovnou roku 2020. Největší česká pojišťovna bodovala 
v prestižní soutěži Hospodářských novin hned dvakrát. První místo získala v kategorii Nejlepší neživotní pojišťovna 2020 i v kategorii Klientsky nejpřívětivější neživotní pojišťovna 2020. Generali Česká pojišťovna tak obhájila výsledky předchozího roku. 

„Jsem rád, že i letos potvrdila Generali Česká pojišťovna pozici lídra českého pojistného trhu. Ve sportu se říká, že je těžké zvítězit, ale ještě těžší je vítězství obhájit. A nám se to podařilo hned dvojnásobně, to je obrovský úspěch,“ hodnotí výsledky letošního ročníku Roman Juráš, generální ředitel a předseda představenstva Generali České pojišťovny. Podle něj se do výsledků promítly i změny, které pojišťovna v poslední době v oblasti neživotního pojištění zavedla. Řada z nich směřovala k ještě větší dostupnosti, efektivitě nebo rychlosti řešení pojistných událostí, což se promítlo i do rostoucí spokojenosti zákazníků.

„I když je rok 2020 velice náročný, tvrdě jsme pracovali a podařila se nám řada zajímavých věcí. Obě prvenství tak pro nás znamenají velké ocenění naší práce. A pro naše klienty jsou potvrzením, že si vybrali tu správnou pojišťovnu, která pro ně dokáže být skutečně celoživotním partnerem. Rád bych poděkoval celému týmu Generali České pojišťovny, který se o tento úspěch zasloužil,“ uvedl při převzetí ceny Roman Juráš.

Ceny Hospodářských novin Nejlepší banka roku a Nejlepší pojišťovna roku se letos vyhlašují už podvanácté. Prestižní soutěž hodnotí banky a pojišťovny na českém trhu, využívá přitom výhradně objektivní data a číselné ukazatele. Ty přitom čerpá jak z oficiálních dokumentů, tak z výsledků vlastního šetření nebo s pomocí hospodářských ukazatelů, které dokládají ekonomické zdraví jednotlivých bank a pojišťoven.

Celkově se vyhlašují vítězové v osmi kategoriích. První místa přísluší té bance a pojišťovně, která dokáže nabídnout klientům nejvýhodnější produkty a služby, kvalitně s nimi komunikuje, je pro ně dostupná a současně vykazuje dobré hospodářské výsledky.

Zpět na tiskové zprávy

26.10.2020

SRNA index: Počet srážek se zvěří meziročně klesl. Koronavirová opatření utlumila dopravu, zvířata změnila své chování

Od dubna do září letošního roku došlo v Česku k 7 238 srážkám se zvěří, které evidovala policie. Nejvíc nehod v absolutních číslech se stalo ve Středočeském kraji. Generali Česká pojišťovna spolu s Centrem dopravního výzkumu, v. v. i (CDV) vydávají potřetí SRNA index, který vždy na jaře a na podzim přináší aktuální informace o výši škod i přehled rizikových míst ve vztahu ke střetům vozidel se zvěří v Česku. SRNA index pracuje s počtem nehod zaneseným v policejních statistikách, výší škod na majetku, zdraví i životech. Dává je do souvislosti s rozsahem silniční sítě v krajích a okresech. Data tak lze mezi sebou porovnat.

První vlna koronavirové krize se projevila i utlumením dopravy na českých silnicích. Ta se podle Michala Bíla z Centra dopravního výzkumu, v.v.i  výrazně snížila hned na začátku března. „V 11. týdnu roku prudce poklesla intenzita dopravy, a to především na silnicích I. tříd a dálnicích. Následně se intenzita dopravy postupně zvyšovala, a to až do 25. týdne, kdy se vrátila na úroveň z předchozích let,“ vysvětluje. 

Pokles dopravy se přímo projevil na poklesu úmrtnosti zvěře na silnicích. Po zavedení karanténních opatření na začátku března totiž došlo k meziročnímu úbytku četnosti srážek vozidel se zvěří. „Snížení počtu srážek se zvěří je naprosto jednoznačně způsobeno nižší intenzitou dopravy danou opatřeními COVID-19,“ potvrzuje Miloš Fischer z Českomoravské myslivecké jednoty. 

Jasná data přináší SRNA index, vydávaný dvakrát ročně Generali Českou pojišťovnou. Zatímco loni v období mezi dubnem a zářím došlo na českých silnicích k 7 872 nehodám, letos v tomto období bylo evidováno „jen“ 7 238 srážek. Vzhledem k hustotě silniční sítě v České republice to znamená, že ke srážce se zvěří za sledované období došlo každého 6,2 kilometru. Největší četnost srážek je evidována v Praze (každého 1,9 kilometru), za ní následují Zlínský kraj (každého 4,2 kilometru) a Moravskoslezský kraj (každého 4,8 kilometru). 

Pokles nehodovosti na silnicích se projevil i v číslech registrovaných škod z povinného ručení a havarijního pojištění. „U některých pojištěných rizik jsme zaznamenali pokles o více než třetinu. Naopak nám ale skokově rostly menší, tzv. parkovací škody, které vznikají nejčastěji během manévrování u supermarketů, kam lidé v době karanténních opatření v autech jezdili s větší intenzitou,“ uvádí Patrik Nauš, senior manažer likvidace pojistných událostí z pojištění motorových vozidel Generali České pojišťovny. Srážek se zvěří v období od dubna do září meziročně nepatrně ubylo. „Přesto jich s klienty denně řešíme v průměru třicet,“ upřesňuje Patrik Nauš.

COVIDOVÁ OPATŘENÍ ZMĚNILA CHOVÁNÍ ZVĚŘE
Snížení počtu srážek se zvěří však neznamená, že zde riziko neexistuje. Srážka osobního automobilu s divokou zvěří je na českých silnicích stále významné téma. Ve sledovaném období bylo chování zvěře ovlivněno velkým nárůstem počtu návštěvníků krajiny: lidé častěji chodili do přírody, a to i proto, že nejeli na zahraniční dovolenou. To vedlo k tomu, že se zvěř začala chovat jinak. „Zvěř je velmi silně rušena a svoji aktivitu přesunuje více do nočních hodin. Zároveň ale před turisty uniká i přes komunikace a kvůli tomu dochází ke srážkám během celého dne, tedy mimo tradiční hodiny po západu a před východem slunce,“ doplňuje Miloš Fischer.

Podle dat Generali České pojišťovny průměrná výše škody, kterou taková nehoda na vozidle napáchá, přesahuje 42 000 korun. „V posledních letech stoupá výše pojišťovnou vyplacené částky po srážkách se zvěří. Za rok 2019 Generali Česká pojišťovna vyplatila motoristům na škodách způsobených střetem se zvířetem přes 430 milionů korun. To je oproti roku 2014 o 250 % více. Počet pojistných událostí se rovněž oproti roku 2014 zvýšil o 170 %,“ upozorňuje Patrik Nauš z Generali České pojišťovny.

ŠKODA NA KILOMETR NEJVYŠŠÍ V PRAZE
Prvenství si co do výše škody na kilometr komunikace drží stejně jako v minulých vydání indexu Praha. Z dat vyplývá, že se škoda ze střetu se zvěří na pražských silnicích zvýšila z 18 217 Kč/km za období říjen 2019 – březen 2020 na současných 24 273 Kč/km. Následuje Zlínský kraj s 12 636 Kč/km a Moravskoslezský kraj s 9 380 Kč/km. Pořadí krajů se výrazně proměnilo; za období říjen 2019 – březen 2020 byly na druhém místě Středočeský a na třetím místě Zlínský kraj.

Výše škod je přitom do značné míry závislá na tom, s jakým zvířetem se auto srazí. Nejnákladnější bývají škody způsobené srážkou s prasetem divokým. Nejvíce pak pojišťovna vyplácí za opravy vozidel z kategorie SUV. Podle expertních odhadů CDV však pod koly automobilů nejčastěji končí srnčí zvěř – a to zhruba z 80 % všech případů. 

Kompletní výsledky napříč kraji a jednotlivými okresy přinášíme v příloze této zprávy v podobě jak přehledné infografiky, tak také čistě zdrojových dat. S výsledky SRNA indexu se veřejnost může navíc seznámit také online na http://srazenazver.cz/cz/szindex/ 

POD KOLY NEJČASTĚJI KONČÍ SRNCI. BRÁNÍ SI SVÉ ÚZEMÍ
Podle SRNA indexu došlo k nejvíce srážkám vozidel se zvěří ve Středočeském kraji, konkrétně tam policie eviduje 1 528 nahlášených nehod. Na druhém místě se umístil kraj Vysočina s 909 nehodami a v závěsu za ním Ústecký kraj, kde bylo evidováno 856 střetů se zvěří. 
 
V porovnání s minulým sledovaným obdobím (říjen 2019 – březen 2020) se v Česku v jarní sezoně událo zhruba o 250 srážek se zvěří více. V letních měsících ale bývá pravidelně počet srážek se zvěří vyšší než přes zimu. 

Jaká zvířata končí pod koly aut nejčastěji? V období od dubna do října jsou nejčastější srážky se srnčí zvěří. Souvisí to s teritorialitou této zvěře, která od dubna do srpna obývá poměrně malé úseky a nikam se z nich nevzdaluje. Pokud právě jejich územím vede nějaká silniční komunikace, srážka na sebe nenechá dlouho čekat. 

Problémy s hlášením sražených zvířat stále panují v Jihočeském (11 případů) a Plzeňském kraji (74 nehod). Tato krajská oddělení policie statistiky v režimu, který dlouhodobě vykazují jejich kolegové z ostatních krajů, nevedou. S neúplnými daty z těchto krajů v našich statistikách nepočítáme. Motoristé, kteří se pohybují po tamějších komunikacích, jsou tak o výsledky SRNA indexu zatím stále ochuzeni.   

NEJRIZIKOVĚJŠÍ ÚSEKY V ČESKU (VIZ INFOGRAFIKA)
Nedílnou součástí SRNA indexu jsou mapy ze všech krajů Česka, na kterých je zvýrazněný konkrétní úsek, kde se střety se zvěří v uplynulém období nejvíce koncentrovaly. 

V rámci České republiky byl už potřetí v řadě suverénně nejrizikovějším úsekem ten v Libereckém kraji – konkrétně se nachází v katastrálním území obce Bílý Kostel nad Nisou. Od dubna do září 2020 tam na 759 metrů dlouhém úseku silnice I/13 mezi Bílým Kostelem nad Nisou a Rynolticemi došlo k 41 nehodám a celková výše škod se vyšplhala k 5 115 100 Kč. 

Druhý nejrizikovější úsek pro střet se zvěří se nachází na Ústecku u Litvínova: na silnici 133 mezi Janovem a Horním Jiřetím se na úseku dlouhém 310 srazilo se zvířaty 14 aut, vznikla škoda za 470 tisíc Kč. 

Třetím nejnebezpečnější úsek pro střet se zvěří je ve středních Čechách. Při výjezdu z Benešova na Vlašim se na silnici 112 stalo 12 nehod s odhadnutou škodou 992 tisíc Kč. A to vše na úseku dlouhém jen 257 metrů. 

Některé rizikové úseky se oproti datům za minulé období změnily pořadí. „To však neznamená, že ty původní už nejsou pro motoristy nebezpečné. Stále se na nich koncentrují případy srážek se zvěří,“ doplňuje Michal Bíl z CDV. 

Infografika SRNA
PDF dokument
Zpět na tiskové zprávy

12.10.2020

25 operátorů Generali České pomáhá hygienikům s trasováním nakažených

Generali Česká pojišťovna reaguje na aktuální situaci a dala k dispozici kapacitu 25 operátorů svého call centra. Ti se tak po dobu následujících týdnů budou plně věnovat obvolávání kontaktů v rámci trasování potenciálně nakažených nemocí COVID-19.

„Podle požadavků státu jsme schopni v podstatě okamžitě tuto kapacitu ještě dále navýšit,“ potvrzuje Miroslav Havlíček, ředitel call centra Generali České. 
 Provoz call centra zůstává nadále neomezen a klienti kvůli kapacitám dedikovaným na pomoc s trasováním nepocítí žádná omezení při vyřizování svých požadavků. K dispozici mají totiž kromě telefonní linky i chat na webu Generali České pojišťovny, e-mailovou komunikaci nebo Klientskou zónu. „V řadě případů jsou nejefektivnějším způsobem komunikace. Pokud ji lidé při kontaktu s námi v této době budou primárně využívat, dovolí nám pomáhat tam, kde je to vzhledem k epidemiologické situaci akutně potřeba,“ vysvětluje Miroslav Havlíček. 
Zpět na tiskové zprávy

06.10.2020

Na trh vstupuje ProfiPlán - pojištění pro podnikatele a právnické osoby v novém, významně ho podporují digitalizované služby

Novinka přináší nejširší pojistnou ochranu na trhu, výrazné zjednodušení struktury, zrychlení sjednání a přehlednější pojistnou smlouvu. Charakteristickým rysem je nebývale vysoká variabilita a modularita jednotlivých pojištění. Díky vysoké míře digitalizace (vč. biometrického podpisu) lze pojištění sjednat na dálku.

Podnikatelské pojištění Generali České pojišťovny dostává kompletně novou podobu – netýká se to jen samotného produktu, ale také procesu sjednání. „ProfiPlán jsme pečlivě připravovali s ohledem na požadavky nejen klientů, ale také obchodníků a makléřů. Výsledkem je tak produkt, který plně obstojí v požadavcích současného trhu a je připravený na budoucí vývoj. A to zejména vysokou mírou digitalizace procesů nejen během sjednání, dokumentace, ale také v oblasti řešení pojistných událostí,“ vysvětluje Karel Bláha, člen představenstva Generali České pojišťovny zodpovědný za korporátní obchod. 
 
NEJŠIRŠÍ KRYTÍ NA TRHU
 
Novinka přichází s řešením pro nejširší základnu klientů: pro malé, střední i větší firmy, právnické osoby, ale také municipality, veřejnou správu, nadace či spolky. 
 
Pojištění ProfiPlán disponuje v případě pojištění odpovědnosti velmi atraktivním krytí. Zvláštní důraz byl přitom u všech typů pojištění kladen na implementaci nových rizik (např. strojní přerušení provozu u stacionárních strojů, strojní vybavení budov, rozšířené pojištění skel, nový přístup k pojištění movitých a nemovitých věcí) a také úpravy i odstranění celé řady výluk i nutnosti zvláštních ujednání. Výsledkem je zjednodušený produkt, který ale kryje vše podstatné.
 
Nová struktura pojištění pro podnikatele i jeho procesu sjednání navíc pomáhá klientům s momenty, které by mohly při rozhodování o rozsahu pojistných rizik opomenout. Některá připojištění jsou tak automaticky sjednána se sublimity zdarma - např. pojištění odpovědnosti za škodu na věcech užívaných a převzatých nebo čisté finanční škody. V případě pojištění staveb se pod pojistnou ochranu dostávají rizika přepětí či zatečení atmosférických srážek či náraz vozidla. 
 
Navýšená variabilita a modularita nastavení ProfiPlánu plně respektuje požadavky klientů z oblasti SME a umožňuje sjednat pojištění, které na nejvyšší možnou míru odpovídá individuálním požadavkům klientů. To se týká jak typů pojištění, tak pojistných limitů. 
 
BIOMETRICKÝ PODPIS I VIDEOPROHLÍDKY ŠKOD
 
„Zásadním způsobem jsme přepracovali celý ekosystém sjednání pojištění. ProfiPlán je tak nyní sjednávaný v online režimu. Díky pouhému IČO klienta jsme schopni do smlouvy doplnit automaticky celou řadu informací. Proces sjednání se tak urychluje, ale díky novému prostředí je rovněž přehlednější jak pro obchodníka, tak také pro klienta,“ doplňuje Karel Bláha. 
Smlouvu je možné díky biometrickému podpisu uzavřít na dálku (podepisuje se v bezpečném režimu i přes chytrý mobilní telefon či tablet). Další možností vzniku pojistné smlouvy je jejím zaplacením. V době složité epidemiologické situace tak jde o další příspěvek ke komfortu a ochraně zdraví na straně klienta i pojišťovny. 
 
Digitální technologie se propisují také do oblasti likvidace pojistných událostí z podnikatelského pojištění. 
Kromě využívání dronů pro skutečně rychlou dokumentaci škod a elektronický zápis z prohlídky mobilního technika (vč. automatického načtení fotografií do složky pojistné události) umožňuje Generali Česká pojišťovna klientům zdokumentovat vybrané škody také přes asistovaný videohovor. Po něm klient dostává obratem na e-mail zápis o prohlídce. 
Využít pro následné přikládání dokumentů či fotografií ke škodě mohou klienti také speciálního chatbota. 
 
ROZŠÍŘENÍ VE 2021
 
Struktura ProfiPlánu se představuje v první fázi a šíře jeho pojistné ochrany v současné době odpovídá zhruba potřebám téměř 90 % klientů. Postupné a mnohdy nevyhnutelné změny na trhu podnikatelského pojištění ale znamenají, že produkt prochází v podstatě kontinuálním vývojem. Na jaře 2021 tak bude následovat druhá fáze. ProfiPlán se rozšíří o pojištění profesní odpovědnosti, pojištění D&O, pojištění kybernetických rizik, stavebních montáží, zdravotnických zařízení i asistenčních služeb. 
 
PODNIKATELSKÉ POJIŠTĚNÍ GENERALI ČESKÉ POJIŠŤOVNY V KOSTCE
  • Nejdelší a bohaté zkušenosti – historicky první pojišťovna na území ČR
  • Nejširší síť SME obchodníků a makléřů prodávajících pojištění (1 700 specialistů)
  • Největší počet specializovaných odborníků v likvidaci
  • Téměř 150 tisíc klientů počet klientů 
  • Nejširší produktové portfolio
  • Zázemí mezinárodní skupiny Generali
  • Opakovaně perfektní připravenost a úspěšnost řešení škod při kalamitách
 
Společně s ProfiPlánem byl spuštěn i webový portál o SME pojištění na www.generaliceskaprofi.cz
Zpět na tiskové zprávy