26.06.2025

Havarijní pojištění Expres: novinka určená pro vozidla starší čtyř let

Nové pojištění je určené pro vozidla všech typů a továrních značek ve stáří 4–⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠20 let. Motoristé získají výplatu pojistného plnění do dvou dnů a vždy rozpočtem. K dispozici spoluúčast vyjádřená nejen procentuální sazbou, ale i fixní částkou v korunách.

Na trh s havarijním pojištěním uvedla Generali Česká pojišťovna novou variantu havarijního pojištění s názvem Expres. „Pojmenování nového pojištění jasně odkazuje k jednomu z největších benefitů – a to je rychlost likvidace pojistné události. S klientkami a klienty ho vždy řešíme formou rozpočtu a pojistná plnění odesíláme na účet do dvou dnů od prohlídky vozidla a dodání všech potřebných podkladů,“ popisuje jednu z klíčových výhod Tomáš Kabele, senior manažer pojištění motorových vozidel v Generali České pojišťovně.
Likvidace pojistné události formou rozpočtu byla na trhu silně poptávána i u vozidel, která mají typicky po čtyřech letech již skončenou záruku. Generali Česká pojišťovna proto vyšla vstříc havarijním pojištěním Expres této skupině majitelů vozidel. Nová varianta havarijního pojištění přitom dokáže běžně pojistit vozidla až do 20 let stáří. Novinka přitom nahrazuje původní „havarijní pojištění 6+“.

HAVARIJNÍ POJIŠTĚNÍ PRO VŠECHNY

Havarijní pojištění Expres přináší motoristům další významné benefity, které starší vozidla u staršího produktu dříve využít nemohla. „Platí to zejména pro typy a značky vozidel, které nově pojišťujeme v maximální možné šíři. Znamená to, že havarijní pojištění Expres lze sjednat na všechny druhy vozidel a také pro všechny tovární značky,“ upřesňuje Tomáš Kabele. Totéž platí i o možnosti pojistit motorová vozidla pro všechny myslitelné způsoby použití (např. běžné, taxi, půjčovna). Novinka se tak proti svému předchůdci významně posunula a představuje nyní řešení pro většinu majitelů motorových vozidel.

VYNIKAJÍCÍ MOŽNOSTI

Nové havarijní pojištění Expres vyniká v dalších oblastech, které byly z pohledu havarijního pojištění starších vozidel dříve silně omezené nebo zapovězené:
Pojištění se sjednává výhradně v allriskové variantě – pojištěna jsou automaticky rizika havárie, odcizení, živelních událostí a také vandalismu. Nová varianta Expres na rozdíl od svého předchůdce pojišťuje motorová vozidla na jejich aktuální cenu. Odpadá tak nutnost vybírat z předem přednastavených limitů. „Havarijně nyní umíme pojistit starší vozidla až do čtyř milionů korun,“ doplňuje Tomáš Kabele.

Významný cenový benefit si novinka ponechává, protože varianta Expres má proti běžnému havarijnímu pojištění nižší tarify.
Bez zajímavosti není ani skutečnost, že si k havarijnímu pojištění Expres mohou motoristé sjednat všechna doplňková pojištění tak, jak je to zvykem u běžného havarijního pojištění. Platí to i pro tzv. pojištění garance ceny, kdy se cena pojištění po sjednání zafixuje na 3 roky a první nehoda nemá vliv na bonus.
Změnou prošla proti dřívější historické variantě i nabídka z výběrů spoluúčasti. Místo jedné jediné je nyní k dispozici celá škála. Zachována zůstává možnost vyjádřená procentem a minimální částkou (např. spoluúčast 5 %, minimálně 5000 Kč), ale dostupná je i tzv. fixní varianta vyjádřená pouze pevnou částkou (např. spoluúčast 10 000 Kč).

VYLEPŠENÍ U POJIŠTĚNÍ STŘETŮ SE ZVĚŘÍ

Drobným, ale významným vylepšením prošlo také pojištění střetu se zvěřetem. Jeho územní rozsah se pouze z České republiky rozšířil nově na kontinentální Evropu. Pojištění tak nyní kryje i nehody se zvěří (lesní, domácí) i za hranicemi.
Proměnou prošel i přístup Policie ČR k řešení střetů se zvěří. Pojišťovna na to reaguje tak, že dojde-li k pojistné události na území České republiky – doporučuje se motoristům následující postup:

  • Kontaktujte policii přímo z místa nehody, ta na základě informací vyhodnotí, zda na místo vyšle hlídku. Policie rovněž kontaktuje příslušné myslivecké sdružení.
  • Pokud policie přijede na místo střetu, vše dořešíte osobně s ní, vč. potřebné dokumentace pro řešení pojistné události.
  • Pokud policie na místo nepřijede, operační důstojník bude instruovat o dalším postupu s odkazem na web policie, kde se umístěný návod, jak si dodatečně vyžádat potvrzení o hlášení. V tomto případě to od motoristů vyžaduje z administrativního pohledu vyšší úsilí než dříve.

Pokud policie vyhodnotí, že na místo nepřijede a motorista bude chtít uplatnit plnění z doplňkového pojištění střetu se zvířetem či z havarijního pojištění, pak platí:

  • V případě poškození vozidla v rozsahu neumožňujícím jeho další bezpečný provoz na komunikaci přivolejte na místo asistenční službu.
  • V ostatních případech proveďte řádnou dokumentaci (zejména fotky) místa nehody a poškozeného vozidla (celkový pohled, detail poškození).

V případě srážky se zvěří v zahraničí doporučujeme kontaktovat asistenční službu, která s motoristou projde konkrétní postup s ohledem na specifika v právní úpravě takových případů v dané zemi a důrazem na co nejhladší likvidaci pojistné události i případného asistenčního zásahu.

----------------------------------

Všechny uvedené produktové novinky v pojištění motorových vozidel mohou motoristé sjednat u Generali České pojišťovny běžnými způsoby:

  • on-line na webu pojišťovny,
  • na pobočkách a poradenských místech,
  • telefonicky na klientské lince,
  • v aplikaci Moje Generali,
  • u vybraných externích partnerů.
Zpět na tiskové zprávy