20.09.2024

Povodňový týden Generali České: rychlý nárůst pojistných událostí a desítky milionů korun vyplacených za první škody

Během uplynulého týdne bylo prozatím zaregistrováno 14 778 pojistných událostí v předpokládaném objemu převyšujícím 1 miliardu korun. V pěti zásadně postižených obcích stojí mobilní stany pojišťovny, v nichž její pracovníci registrují škody a poskytují poradenství. Suverénně nejvíce škod má na svědomí záplava, extrémní deště a také vichřice.

Uplynul týden, během kterého se objevily a postupně dramaticky rostly škody způsobené extrémními lijáky a vzedmutými vodními toky. Generali Česká pojišťovna od pondělí funguje v kalamitním režimu a bleskově zavedla několik desítek opatření, které výrazně zrychlují reakci na katastrofální projevy velké vody napříč službami a procesy. Díky tomu bylo dosud vyplaceno po uzavření škod na účty klientů již 57 milionů korun. „Naší reálnou ambicí je vyřešit co nejvíce škod na první dobrou tak, abychom výplatu záloh směřovali především k masivním poškozením, kde je zřejmé, že návrat do původní stavu bude vyžadovat enormní úsilí – nejen finanční, ale i časové. Záloha na pojistné plnění v takových případech může dosáhnout až poloviny výše skutečné škody,“ vysvětluje Jozef Hrdý, ředitel útvaru likvidace pojistných událostí Generali České pojišťovny.

Přehled situace
Následky tzv. velké vody dosud přinesly klientkám a klientům Generali České pojišťovny 14 778 pojistných událostí, u nichž předpokládaná výše pojistného plnění převyšuje 1, 2 miliardy korun! Nástup hlášených škod byl během prvního týdne skutečně dramatický, a to tak, že jich pracovníci pojišťovny v průměru registrovali kolem tří tisíc denně. Vrchol hlášení škod se pak očekává v následujícím týdnu s tím, jak voda na většině míst opadne.

Nejvíce postižený je Moravskoslezský kraj, v němž se dosud registrovalo 6348 pojistných událostí. Následují s 1913 škodami Olomoucký a s 1197 případy Jihomoravský kraj.

Ačkoliv je aktuální kalamitní situace spojena s všeobecně používaným výrazem „povodeň“, fakticky z pohledu pojišťovny nejvíce škod způsobila záplava, a to v 7779 případech. Mezi dalšími nejčastějšími živly se objevují následky po prudkých deštích, ale také vichřici. 

Největší počet škod je hlášeno z titulu majetkového pojištění (13 769 škod za 689 milionů Kč), v evidenci jsou také škody podnikatelů, podniků a municipalit (735 škod za 484 milionů Kč), zemědělců (40) a velká voda se podepsala i na 244 nahlášených vozidlech.

Generali Česká pojišťovna přitom odhaduje, že celkový počet škod z velké vody se bude pohybovat mezi 30 a 50 tisíci. Číslo bude postupně zpřesňováno.


 

Po telefonu a zejména on-line
Během prvního týdne byl zpočátku zájem klientek a klientů o hlášení pojistných událostí po telefonu. A to v takové míře, že klientské centrum pojišťovny denně vyřídilo v průměru 1200 hovorů. Na obsluze linky se podílela ve špičkách téměř stovka pracovníků. Vzhledem k tomu, že počet hovorů nyní významně neklesá, bude probíhat registrace škod i přes víkend v prodlouženém čase od 9 do 19 hodin.

O většině škod se likvidátoři pojišťovny dozvídají díky on-line formuláři na webu Generali České pojišťovny, a to až v 70 % případů. „Tento způsob klientům doporučujeme. Jde totiž o nejjednodušší a především nejrychlejší způsob nahlášení pojistné události. Díky němu mohou klienti významně urychlit proces jejího řešení,“ vysvětluje Jozef Hrdý.
I nadále zůstávají dalšími možnosti registrace škod mobilní aplikace Moje Generali, případně kterékoliv obchodní místo a pobočka Generali České pojišťovny. Variantou je stále také zaslání podkladů poštou.


 

Mobilní stany s pomocí
Už v úterý se na čtveřici lokalit objevily první mobilní informační místa, která byly tou nejrychlejší reakcí, kterou situace v postižených městech umožnila. Specialisté Generali České pojišťovny v nich poskytují potřebný servis spojený s nahlašováním pojistných událostí.
Stany se nachází v lokalitách na Olomoucku (Bělá pod Pradědem) a v Moravskoslezském kraji (Ostrava-Přívoz, Kravaře, město Albrechtice, Zátor).

Stany s pomocí se přitom budou přesouvat podle momentální potřeby. „Jsme v kontaktu se zástupci měst a obcí, kteří nám vycházejí vstříc a v této složité situaci dávají obyvatelům na vědomí, že jsme připraveni na místě pomoci,“ popisuje Zbyněk Dostál, regionální ředitel z Generali České pojišťovny pro Olomoucko, který část aktivit spojených s mobilními stany koordinuje.
„Lidé naši přítomnost na viditelných a dobře dostupných místech - nejčastěji přímo u radnic - kvitují. Díky tomu jsem na nich s klienty registrovali stovky pojistných událostí,“ popisuje.
Generali Česká pojišťovna má v řadě postižených míst navíc vlastní pobočky, které byly živlem zasáhnuty. Příkladem je Krnov, kde byl ale provizorní provoz již obnoven a lidé místo využívají pro hlášení škod.

 

Zpět na tiskové zprávy