Žít udržitelně je přirozené! Generali Česká pojišťovna sleduje v novém projektu Geny české rodiny život tří domácností
Celkem dvanáct dílů postupně vychází na sociálních sítích pojišťovny, doplňuje ho kampaň na Facebooku, Instagramu a také mediální obsah. Projekt má za cíl ukázat, že udržitelnost je přirozenou součástí života českých rodin. Veškerý obsah je dostupný na webu www.genyceskerodiny.cz
Průzkum Generali České pojišťovny k tématu udržitelného chování českých domácností ukázal, že v souladu s přírodou se snaží žít až tři čtvrtiny českých rodin. Proč to dělají? Podle dat si většina (70 %) spojuje udržitelnější chování především se snahou chránit životní prostředí pro budoucí generace. Více než polovina (57 %) se chová udržitelně hlavně proto, že jim to pomáhá dlouhodobě šetřit peníze.
„Často se setkáváme s tím, že slovo udržitelnost ve veřejném prostoru vyvolává spíše negativní asociace – příkazy, zákazy, směrnice. Přitom udržitelné chování je přirozenou součástí našeho života. Naši předkové opravovali věci místo neustálého nakupování nových, na polích budovali remízky, aby zadrželi vodu a podpořili život zvířat. V Generali České pojišťovně chceme udržitelnost přetavit i do našich produktů. Naše nabídka zohledňuje rizika spojená s klimatickou změnou, udržitelnou mobilitou a fotovoltaickými řešeními. Současně zahrnuje sociální produkty, které reflektují specifické potřeby například dětí či seniorů. Vedle podpory udržitelných řešení chceme také inspirovat veřejnost, aby o udržitelném chování více přemýšlela,“ říká Petra Nováčková, ESG manažerka Generali České pojišťovny.
Proto Generali Česká pojišťovna letos na podzim spustila projekt s názvem Geny české rodiny, který mapuje život tří rodin, které se rozhodly pro udržitelnější způsob života. Ať už jde o udržitelnost ekologickou, finanční nebo rodinnou, příběhy rodin ukazují, jak udržitelný život vypadá se všemi světlými, ale i stinnými stránkami.
Trojice rodin a různé přístupy k udržitelnému životu
První sledovaná rodina se pustila do pořádné výzvy – rekonstrukce domu. Karolína, která pracuje v Generali České pojišťovně, žije s manželem a dvěma dětmi ve starém domě, který před lety koupili v malé vesnici. Jenže dům je ve špatném stavu: zatéká do něj, okny profukuje a kvůli neodborným zásahům z minulosti mu praskají zdi. Série bude sledovat, jak rekonstrukce dopadne a jaký bude mít vliv na životní styl rodiny, pro kterou je udržitelnost na prvním místě.
Matěj, známý na Instagramu jako Táta na rodičovské, a jeho žena Martina, takové starosti s bydlením nemají. Přestěhovali se z Prahy do moderní montované dřevostavby. Série bude sledovat, jak se jim v novém udržitelném domě žije, co všechno každodenní život v dřevostavbě obnáší a také jak zvládají pro někoho netradiční uspořádání – kdy Matěj zůstává doma s malými dětmi a Martina se vrací do práce. Co na to říká jejich okolí a jak se staví k negativním komentářům?
Třetí sledovanou domácnost tvoří mladý pár ze Zlína. Anna a Johan žijí v malém nájemním bytě na kraji města. Aktuálně si plánují společnou budoucnost. Jak se jejich plány na bydlení během roku vyvinou? Vykročí směrem k vlastnímu bydlení? A jakou roli v jejich plánování hraje udržitelný styl života, kterému oba propadli?
Videa vychází online
V rámci projektu vyjde celkem 12 videí, které jsou publikovány jednou měsíčně na YouTube kanále a sociálních sítích Generali České pojišťovny a také na speciálním webu projektu www.genyceskerodiny.cz. Každý měsíc vychází nejen nový díl série, ale i další příspěvky na sociální sítě. Poslední závěrečný díl časosběrného projektu vyjde na podzim v roce 2026.
Udržitelnost jako klíčové téma
Udržitelnost je pro Generali Českou pojišťovnu důležitá. V rámci firemní strategie je rozdělena do čtyř pilířů – zodpovědný zaměstnavatel, pojistitel, investor a člen komunity. „Jako zodpovědný zaměstnavatel podporujeme diverzitu, inkluzi a vzdělávání našich zaměstnanců. Zároveň aktivně snižujeme vlastní uhlíkovou stopu – přecházíme na elektromobily a omezujeme používání plastů i papíru. Také jsme zodpovědným členem komunity, který pomáhá znevýhodněným komunitám. V rámci zodpovědného pojistitele podporujeme malé a střední podniky soutěží SME EnterPRIZE,“ dodává na závěr Nováčková.
O výzkumu:
Cílovou skupinou byly rodiny s dětmi do 25 let, celkem bylo dotázáno 1030 respondentů. Data byla převážena na reprezentativní rozložení českých domácností dle věku dětí. Výzkum probíhal v říjnu 2024 metodou online.