Dotazy na pojištění motocyklů

Povinné ručení

Co vše je z povinného ručení hrazeno?

Může být uhrazena újma na zdraví, usmrcení, poškození, zničení nebo ztráta věci a ušlý zisk.

Hrozí mi nějaké pokuty, když si povinné ručení nesjednám?

Ano, v takovém případě se vystavujete možnosti sankcí ze strany České kanceláře pojistitelů.

Jaké limity pojistného krytí je možné zvolit?

U nás si můžete vybrat z 5 možných limitů až do výše 300 mil. Kč

Nabízíte taky sezónní pojištění?

Sezónní pojištění nenabízíme, a to z mnoha dobrých důvodů. Například abychom vás mohli celoročně chránit v případě krádeže nebo škody na zdraví, kterou může způsobit pád zaparkovaného motocyklu na osoby pohybující se v jeho blízkosti a podobně.

Jak správně postupovat při nehodě nebo poruše?

Při poruše nebo nehodě motocyklu stačí dodržovat pár základních pravidel. Zvýšíte tím bezpečnost nejen svou, ale i ostatních účastníků na vozovce. Prozkoumejte pravidla jak postupovat při nehodě nebo poruše.

Jsou součástí pojištění i asistenční služby?

Asistence nejsou automaticky součástí každé smlouvy. Doporučujeme jejich sjednání, ať individuálně nebo jako součást výhodného balíčku doplňkových pojištění. Pomohou vám nejen při nehodě, ale také poruše, vybití baterii, proražené pneumatice apod. Pomohou vám nonstop v ČR i zahraničí.

Ve kterých zemích kromě ČR platí povinné ručení?

Seznam zemí je uvedený na přední straně zelené karty.

Je nutné nahlásit pojišťovně změnu registrační značky motorky?

Ano, změnu následně provedeme u vaší smlouvy a obratem vám zašleme novou zelenou kartu s novou RZ.

Co je vlastně zelená karta?

Zelená karta je jediný mezinárodně v Evropě uznávaný doklad o existenci pojištění odpovědnosti za škodu způsobenou provozem vozidla.

K čemu slouží zelená karta?

Zelená karta prokazuje, že řidič příslušného vozidla má v pořádku pojištění odpovědnosti a zároveň umožňuje vstup a provoz vozidla na území cizího státu bez nutnosti uhradit finanční částky jinak požadované tamními orgány za tzv. hraniční pojištění.

Pořídil jsem si elektrokolo, elektrokoloběžku, jak mám nyní postupovat?

Záleží na tom, jestli jste si pořídili elektrokolo nebo elektrokoloběžku, které svými parametry splňují podmínky jen pro „jízdní kolo“ nebo jestli se už jedná o „motocykl“. Pokud splňují podmínky pro „motocykl“, je pro ně možné sjednat Povinné ručení. V ostatních případech není možné Povinné ručení sjednat a je potřeba využít jiné typy odpovědnostního pojištění, které u nás nabízíme.

Doporučujeme vám proto před koupí elektrokola/koloběžky abyste si u prodejce zjistili informaci, jestli jde z pohledu legislativy o „jízdní kolo“ nebo už o „motocykl“. Tuto informaci je prodejce povinen Vám jako kupujícímu vždy sdělit.

Jak postupovat v případě ztráty zelené karty?

Pokud dojde ke ztrátě zelené karty, stačí nás kontaktovat na naší lince 241 114 114 nebo prostřednictvím formuláře napište nám. Na základě vašeho požadavku vám rádi vystavíme a zašleme novou zelenou kartu. Novou zelenou kartu vám rádi vystavíme i na všech našich pobočkách.

Jak mám postupovat, když si přeju ke své stávající smlouvě přidat některé z vašich doplňkových pojištění?

Kontaktujte prosím svého poradce, který s vámi rád váš požadavek vyřeší. Se sjednáním pojištění vám také rádi pomohou všichni naši poradci na našich pobočkách.

Jak je možné pojištění ukončit?

Budeme potřebovat vaši písemnou výpověď. Konkrétní instrukce nalezntene na stránce ukončení pojištění.

Jak získám zelenou kartu v případě, že povinné ručení sjednám online?

Po sjednání pojištění vám zašleme zelenou kartu spolu s informacemi o správném vytištění do vašeho e-mailu.

Musí mít řidič vozidla u sebe vytištěnou ZK?

V ČR již stačí mít zelenou kartu v elektronické podobě jako např. PDF soubor uložený v mobilním telefonu, ale do zahraničí je třeba mít tento doklad připravený v tištěné podobě.

Havarijní pojištění

Je u havarijního pojištění spoluúčast?

Volitelná spoluúčast je buď v procentech od 1 % (min. 1 000 Kč) do 30 % (min. 30 000 Kč), nebo fixní bez procent od 1 000 Kč do 30 000 Kč.

Je k uzavření pojištění nutná fotodokumentace motorky?

Ano, výjimkou jsou pouze úplně nové motorky, kde není fotodokumentace nutná.

Ve kterých zemích pojištění platí?

Dle sjednaného rozsahu může pojištění platit nejen na území ČR, ale také v Evropě a Turecku (kromě Arménie, Ázerbájdžánu, Běloruska, Gruzie, Moldavska, Ruska a Ukrajiny). U doplňkových pojištění může být územní platnost stanovena odchylně.

Jak správně postupovat při nehodě nebo poruše?

Při poruše nebo nehodě vozidla stačí dodržovat pár základních pravidel. Zvýšíte tím nejen svou bezpečnost, ale i ostatních účastníků na vozovce. Prozkoumejte pravidla jak postupovat při nehodě nebo poruše.

Jak postupovat v případě odcizení nebo poškození motorky?

Když dojde k poškození nebo odcizení motorky, co nejdříve nám dejte vědět. Využít můžete naše on-line hlášení škod. Pokud to situace vyžaduje, oznamte tuto skutečnost i Policii ČR.

Jsou součástí pojištění asistenční služby?

Samozřejmě, naše asistenční služby můžete využít v případě nehody a poruchy.

Je nutné pojišťovně nahlásit změnu registrační značky?

Ano, je to potřeba- V takovém případě nás prosíme kontaktujte.

Nenašli jste odpověď? Zkuste ji vyhledat

Zavolejte nám

241 114 114
Asistenční služba

Volejte kdykoliv

Klientská linka Po - Pá: 8-19 h
So - Ne: 9-17 h
Svátky - zavreno
Nebo zavoláme zpět