Dotazy na autopojištění

Povinné ručení

Co vše je z povinného ručení hrazeno?

Může být uhrazena újma na zdraví, usmrcení, poškození, zničení nebo ztráta věci a ušlý zisk.

Hrozí mi nějaké pokuty, když si povinné ručení nesjednám?

Ano, v takovém případě se vystavujete možnosti sankcí ze strany České kanceláře pojistitelů.

Jaké limity pojistného krytí je možné zvolit?

Zákonem stanovený minimální limit je 35 mil. Kč v případě škod na majetku a 35 mil. Kč u škod na zdraví. U nás si můžete vybrat ze 4 možných limitů až do výše 150 mil. Kč.

Jsou součástí pojištění i asistenční služby?

Asistence jsou součástí každé smlouvy již od varianty povinného ručení Standard. Pomohou vám nejen při nehodě, ale také poruše, vybití baterii, proražené pneumatice apod. Platí v ČR i zahraničí.

Ve kterých zemích kromě ČR platí povinné ručení?

Seznam zemí je uvedený na přední straně zelené karty.

Je nutné nahlásit pojišťovně změnu registrační značky vozidla?

Ano, změnu následně provedeme u vaší smlouvy a obratem vám zašleme novou zelenou kartu s novou RZ.

Jak správně postupovat při nehodě nebo poruše?

Při poruše nebo něhodě vozidla stačí dodržovat pár základních pravidel. Zvýšíte tím nejen svou svou bezpečnost, ale i ostatních účastníků na vozovce.

Tyto pravidla najdete v přehledném návodě na našich stránkách.

Kolik bezplatných měsíců odčítáte při uplatnění škody?

V případě zaviněné dopravní nehody přijdete o 36 bezškodných měsíců.

Jak je možné pojištění ukončit?

Budeme potřebovat vaši písemnou výpověď. Konkrétní instrukce pro ukončení pojištění.

Co je vlastně zelená karta?

Zelená karta je jediný mezinárodně v Evropě uznávaný doklad o existenci pojištění odpovědnosti za škodu způsobenou provozem vozidla.

K čemu slouží zelená karta?

Zelená karta prokazuje, že řidič příslušného vozidla má v pořádku pojištění odpovědnosti a zároveň umožňuje vstup a provoz vozidla na území cizího státu bez nutnosti uhradit finanční částky jinak požadované tamními orgány za tzv. hraniční pojištění.

Nebudou řidiče policisté v zahraničí pokutovat za bílý dokument?

Ne, změna barvy vzešla z evropské mezinárodní dohody. Jedná se o další možnost, nikoli povinnost. Některé země si ponechávají zelenou barvu karty, některé přechází na bílou, ale všechny státy respektují, že od července budou motoristé po Evropě prokazovat pojištění bílou i zelenou verzí karty.

Jak postupovat v případě ztráty zelené karty?

Pokud dojde ke ztrátě zelené karty, stačí nás kontaktovat na naši lince nebo prostřednictvím formuláře. Na základě vašeho požadavku vám rádi vystavíme a zašleme novou zelenou kartu. Novou zelenou kartu vám rádi vystavíme i na všech našich pobočkách.

Slyšel/a jsem, že pojišťovny budou zelenou kartu vystavovat již pouze na bílý papír. Je to pravda?

Ano, od července již mohou pojišťovny tento dokument vydávat vytištěný na bílém papíře.

Kdy začne GČP distribuovat bílé karty?

GČP začne bíle karty distribuovat v listopadu 2020.

Jak získám zelenou kartu v případě, že povinné ručení sjednám online?

Po sjednání pojištění vám zašleme zelenou kartu spolu s informacemi o správném vytištění do vašeho e-mailu.

Musí mít řidič vozidla u sebe vytištěnou ZK?

Ano, platí, že řidič vozidla by u sebe měl mít vždy vytištěnou platnou zelenou kartu.

Havarijní pojištění

Je u havarijního pojištění spoluúčast?

Volitelná spoluúčast je od 1 % (min. 1000 Kč) do 30 % (min. 30 000 Kč).

Je k uzavření pojištění nutná fotodokumentace vozidla?

Ano, výjimkou jsou pouze úplně nové vozy, kde není fotodokumentace nutná.

Ve kterých zemích pojištění platí?

Nejen na území ČR, ale také v Evropě a Turecku (kromě Arménie, Ázerbájdžánu, Běloruska, Gruzie, Moldavska, Ruska a Ukrajiny).

Jsou součástí pojištění asistenční služby?

Samozřejmě, naše asistenční služby můžete využít v případě nehody a poruchy.

Nabízíte havarijní pojištění i pro starší vozy?

Ano, naše cenově dostupné havarijní pojištění staršího vozu vám pomůže v případě havárie, živelné události, odcizení, vandalismu a neoprávněného užití vozidla. Součástí pojištění jsou nadstandardní benefity jako asistenční služby v případě nehody a úrazové pojištění všech osob ve vozidle.

Jak postupovat v případě odcizení nebo poškození vozidla?

Když dojde k poškození nebo odcizení vozidla, co nejdříve nám dejte vědět. (Využít můžete on-line hlášení.) Pokud to situace vyžaduje, oznamte tuto skutečnost i Policii ČR.

Vztahuje se havarijní pojištění i na přepravovaný náklad?

Nevztahuje, pojištění kryje jen škody na pojištěném vozidle.

Jaké jsou výhody pojištění GAP, které nabízíte?

Toto pojištění doporučujeme v případě nových vozů, kdy jejich cena může během let klesnout až na polovinu. Pojištění GAP ochrání hodnotu nového auta až na tři roky.

Je nutné pojišťovně nahlásit změnu registrační značky?

Ano, je to potřeba – v takovém případě nás kontaktujte.

Nenašli jste odpověď? Zkuste ji vyhledat

Napište nám

Napište nám zprávu nebo zahajte online chat.

Najít pobočku

Vyhledejte nejbližší pobočky nebo se podívejte na mapu.

Zavolejte nám

Zavolejte nám nebo si nechte zavolat od nás.

Zavolejte nám

241 114 114
Asistenční služba

Volejte kdykoliv

Klientská linka Po - Pá: 8-19 h
So - Ne: 9-17 h
Svátky - zavreno
Nebo zavoláme zpět