Dotazy na autopojištění

Povinné ručení

Platí povinné ručení (zelená karta) i na území Ruska a Běloruska?

Od 1.6.2023 nebude na území Ruska a Běloruska platit zelená karta, a to ani v případě, že na ní nebude mezinárodní rozeznávací značka RUS či BY přeškrtnuta. Více informací zde.

Hrozí mi nějaké pokuty, když si povinné ručení nesjednám?

Ano, v takovém případě se vystavujete možnosti sankcí ze strany České kanceláře pojistitelů.

Co vše je z povinného ručení hrazeno?

Může být uhrazena újma na zdraví, usmrcení, poškození, zničení nebo ztráta věci a ušlý zisk.

Jak při sjednání pojištění zohledňujeme předchozí škodní průběh?

Využíváme matematické metody a přihlížíme k vašim předchozím škodám. Na základě těchto informací můžeme upravit cenu pojištění - buď vám poskytneme slevu, nebo může být cena trochu vyšší.

Sledujeme pouze informace o škodách, které se týkají stejného typu pojištění (např. povinné ručení, havarijní pojištění) a stejné skupiny vozidel. Informace, které zohledňujeme, jsou o vozidlech mladších než 20 let.

Tyto informace zahrnují:
a) Jak dlouho jste měli základní pojištění (vyjádřeno v měsících)
b) Počet škod hrazeních z pojištění
c) Celková doba trvání vašeho pojištění

Vozidla jsou rozdělena do 8 skupin dle kategorie na motocykly, osobní nebo nákladní auta do 3 500 kg apod.

Pokud zjistíme dodatečné informace o vašich předchozích škodách a to ovlivní cenu pojištění, můžeme si nárokovat úhradu rozdílu mezi původně stanovenou cenou a tou, která by odpovídala skutečným podmínkám.

Jak správně postupovat při nehodě nebo poruše?

Při poruše nebo něhodě vozidla stačí dodržovat pár základních pravidel. Zvýšíte tím nejen svou svou bezpečnost, ale i ostatních účastníků na vozovce.

Tyto pravidla najdete v přehledném návodu.

Jsou součástí pojištění i asistenční služby?

Asistence nejsou automaticky součástí každé smlouvy. Doporučujeme jejich sjednání, ať individuálně nebo jako součást výhodného balíčku doplňkových pojištění. Pomohou vám nejen při nehodě, ale také poruše, vybití baterii, proražené pneumatice apod. Pomohou vám nonstop v ČR i zahraničí.

Ve kterých zemích kromě ČR platí povinné ručení?

Povinné ručení platí v členských státech Evropského hospodářského prostoru a dalších státech vyznačených na Zelené kartě. Havarijní pojištění a ostatní doplňková pojištění platí na geografickém území Evropy a Turecka, s výjimkou Arménie, Ázerbájdžánu, Běloruska, Gruzie, Moldavska, Ruska a Ukrajiny, pokud není v pojistné smlouvě nebo pojistných podmínkách uvedeno jinak.

Je nutné nahlásit pojišťovně změnu registrační značky vozidla?

Ano, změnu následně provedeme u vaší smlouvy a obratem vám zašleme novou zelenou kartu s novou RZ.

Jak je možné pojištění ukončit?

Budeme potřebovat vaši písemnou výpověď. Konkrétní instrukce pro ukončení pojištění.

Jak pokračovat v pojištění vozu po skončení leasingu?

Pokud jste pojistníkem a měli jste uzavřeno povinné ručení individuálně, může toto pojištění pokračovat dále za stejných podmínek. V případě, že nám ale oznámíte změnu vlastníka vozidla, pojištění tím zanikne a bude třeba sjednat pojištění nové. Pokud jste si u nás sjednali povinné ručení přímo vy, a po skončení leasingu se stanete novým vlastníkem vozidla, tak stačí, když nám při oznámení změny vlastníka dáte najevo zájem, aby pojištění dále trvalo. Pokud jste povinné ručení měli sjednané prostřednictvím leasingové společnosti, toto pojištění zaniká okamžikem ukončení leasingové smlouvy. Je třeba uzavřít si pojištění nové.

Co je vlastně zelená karta?

Zelená karta je jediný mezinárodně v Evropě uznávaný doklad o existenci pojištění odpovědnosti za škodu způsobenou provozem vozidla.

Pořídil jsem si elektrokolo, elektrokoloběžku, jak mám nyní postupovat?

Záleží na tom, jestli jste si pořídili elektrokolo nebo elektrokoloběžku, které svými parametry splňují podmínky jen pro „jízdní kolo“ nebo jestli se už jedná o „motocykl“. Pokud splňují podmínky pro „motocykl“, je pro ně možné sjednat Povinné ručení. V ostatních případech není možné Povinné ručení sjednat a je potřeba využít jiné typy odpovědnostního pojištění, které u nás nabízíme. Doporučujeme vám proto před koupí elektrokola/koloběžky abyste si u prodejce zjistili informaci, jestli jde z pohledu legislativy o „jízdní kolo“ nebo už o „motocykl“. Tuto informaci je prodejce povinen Vám jako kupujícímu vždy sdělit.

K čemu slouží zelená karta?

Zelená karta prokazuje, že řidič příslušného vozidla má v pořádku pojištění odpovědnosti a zároveň umožňuje vstup a provoz vozidla na území cizího státu bez nutnosti uhradit finanční částky jinak požadované tamními orgány za tzv. hraniční pojištění.

Platí Zelená karta v černobílém provedení i v zahraničí?

Ano, změna barvy vzešla z evropské mezinárodní dohody, platí ve všech zemích uvedených na tomto dokumentu.

Jak postupovat v případě ztráty zelené karty?

Pokud dojde ke ztrátě zelené karty, stačí nás kontaktovat na naši lince nebo prostřednictvím formuláře. Na základě vašeho požadavku vám rádi vystavíme a zašleme novou zelenou kartu. Novou zelenou kartu vám rádi vystavíme i na všech našich pobočkách.

Jak mám postupovat, když si přeju ke své stávající smlouvě přidat některé z vašich doplňkových pojištění?

Kontaktujte prosím svého poradce, který s vámi rád váš požadavek vyřeší. Se sjednáním pojištění vám také rádi pomohou všichni naši poradci na našich pobočkách.

Jak získám zelenou kartu v případě, že povinné ručení sjednám online?

Po sjednání pojištění vám zašleme zelenou kartu spolu s informacemi o správném vytištění do vašeho e-mailu.

Havarijní pojištění

Je u havarijního pojištění spoluúčast?

Volitelná spoluúčast je buď v procentech od 1 % (min. 1 000 Kč) do 30 % (min. 30 000 Kč), nebo fixní bez procent od 1 000 Kč do 30 000 Kč.

Je k uzavření pojištění nutná fotodokumentace vozidla?

Ano, výjimkou jsou pouze úplně nové vozy, kde není fotodokumentace nutná.

Ve kterých zemích pojištění platí?

Povinné ručení platí v členských státech Evropského hospodářského prostoru a dalších státech vyznačených na Zelené kartě. Havarijní pojištění a ostatní doplňková pojištění platí na geografickém území Evropy a Turecka, s výjimkou Arménie, Ázerbájdžánu, Běloruska, Gruzie, Moldavska, Ruska a Ukrajiny, pokud není v pojistné smlouvě nebo pojistných podmínkách uvedeno jinak.

Jak správně postupovat při nehodě nebo poruše?

Při poruše nebo něhodě vozidla stačí dodržovat pár základních pravidel. Zvýšíte tím nejen svou svou bezpečnost, ale i ostatních účastníků na vozovce.

Tyto pravidla najdete v přehledném návodu.

Jsou součástí pojištění asistenční služby?

Asistence nejsou automaticky součástí každé smlouvy. Doporučujeme jejich sjednání, ať individuálně nebo jako součást výhodného balíčku doplňkových pojištění. Pomohou vám nejen při nehodě, ale také poruše, vybití baterii, proražené pneumatice apod. Pomohou vám nonstop v ČR i zahraničí.

Nabízíte havarijní pojištění i pro starší vozy?

Ano, naše cenově dostupné havarijní pojištění staršího vozu vám pomůže v případě havárie, živelné události, odcizení, vandalismu a neoprávněného užití vozidla. Součástí pojištění jsou nadstandardní benefity jako asistenční služby v případě nehody a úrazové pojištění všech osob ve vozidle.

Jak postupovat v případě odcizení nebo poškození vozidla?

Když dojde k poškození nebo odcizení vozidla, co nejdříve nám dejte vědět. (Využít můžete on-line hlášení.) Pokud to situace vyžaduje, oznamte tuto skutečnost i Policii ČR.

Vztahuje se havarijní pojištění i na přepravovaný náklad?

Nevztahuje, pojištění kryje jen škody na pojištěném vozidle.

Jaké jsou výhody pojištění GAP, které nabízíte?

Toto pojištění lze sjednat pro nové i ojeté vozy až do 6 let stáří, kdy jejich cena může během let klesnout až na polovinu. Pojištění GAP ochrání hodnotu auta až na tři roky.

Je nutné pojišťovně nahlásit změnu registrační značky?

Ano, je to potřeba – v takovém případě nás kontaktujte.

Nenašli jste odpověď? Zkuste ji vyhledat

Napište nám

Napište nám zprávu nebo zahajte online chat.

Najít pobočku

Vyhledejte nejbližší pobočky nebo se podívejte na mapu.

Zavolejte nám

Zavolejte nám nebo si nechte zavolat od nás.

Zavolejte nám

241 114 114
Asistenční služba

Volejte kdykoliv

Klientská linka Po - Pá: 8-19 h
So - Ne: 9-17 h
Svátky - zavreno
Nebo zavoláme zpět