Záznam o dopravní nehodě: Novinka v aplikaci Moje Generali

Řešení i menší autonehody může být pro řidiče stresující a náročné. Generali Česká pojišťovna proto přichází s novou funkcí v mobilní aplikaci Moje Generali – Průvodce při autonehodě, který nahrazuje papírový euroformulář a pomůže vám udělat záznam o dopravní nehodě rychle a jednoduše.

5 minut čtení
Obrázek ke článku Záznam o dopravní nehodě: Novinka v aplikaci Moje Generali

Novou službu v podobě průvodce najdete v aplikaci v záložce Škody. „I drobná nehoda může být hodně stresující a ne všichni v dané chvíli máme po ruce propisku a papírový euroformulář. Pro tyto chvíle je tu Průvodce při nehodě v Moje Generali, kterého můžete mít po ruce přímo v mobilu,” vysvětluje produktová manažerka Alena Medková.

Jak funguje nový Průvodce při autonehodě?

Nová funkce aplikace vás provede celým procesem krok za krokem. Stačí aplikaci otevřít, přejít do záložky Škody a vybrat možnost Průvodce při autonehodě. Průvodce vás jasně a srozumitelně navede, co dělat od chvíle, kdy dojde k nehodě, až po její vyřešení. Díky tomu se nemusíte obávat, že na něco zapomenete nebo uděláte chybu.

 

Zaznam o dopravni nehode

 

Průvodce obsahuje tyto hlavní kroky:

  • Zabezpečení místa nehody.
  • Posouzení situace (malá či větší nehoda)*.
  • Zaznamenání průběhu nehody: Popis situace, místo nehody, mé vozidlo, cizí vozidlo a podpisy účastníků. Výstupem pak je podepsaný záznam o dopravní nehodě, který můžete použít při hlášení škody.

* Malá nehoda – nevyžaduje přivolání policie.

Větší nehoda – vyžaduje přivolání záchranných složek a policie. Za větší nehodu se považují nehody, kdy přesáhne škoda 100 000 Kč (pozor, od 1. 7. 2025 má tento limit 100 000 Kč vzrůst na 200 000 Kč), dojde k nějakému zranění, hmotné škodě na majetku třetí osoby, dojde k poškození pozemní komunikace nebo jejího příslušenství nebo účastníci dopravní nehody nedokážou sami zabezpečit obnovení silničního provozu.

Původní papírový PDF formulář k záznamu o dopravní nehodě sice můžete stále použít, ale s aplikací Moje Generali ušetříte čas a záznam založíte digitálně za pár minut. Aplikace navíc nabízí interaktivní prostředí, které vás intuitivně provede celým procesem a umožňuje také snadné doplnění údajů a automatickou kontrolu chyb.

Krok za krokem s Průvodcem

Jak náš Průvodce při autonehodě funguje? Projděme si jednotlivé kroky:

Zabezpečení místa nehody

Průvodce vás upozorní na důležité bezpečnostní kroky – zapnutí výstražných světel, nasazení reflexní vesty a umístění výstražného trojúhelníku ve vzdálenosti minimálně 50 metrů od nehody. Důraz je kladen na vaši osobní bezpečnost a ochranu ostatních účastníků silničního provozu.

Posouzení situace

Průvodce vás provede rozlišením situace. U malých nehod bez zranění a bez větších škod stačí vyplnit záznam o dopravní nehodě přímo v aplikaci. Pokud však dojde k nehodě, která vyžaduje přivolání záchranných složek, průvodce vás navede k jejich přivolání.

Vyplnění záznamu o dopravní nehodě

Jednou z největších výhod nové funkce je možnost vyplnit záznam přímo v aplikaci. Stačí zadat údaje o účastnících nehody a jejich vozidlech a popsat průběh a místo události. Informace o klientovi, který průvodce vyplňuje, se automaticky dotáhnou. Aplikace vás intuitivně vede a zároveň umožňuje nahrát potřebnou fotodokumentaci přímo z vašeho mobilního telefonu. Nakonec je nezbytné od obou řidičů záznam podepsat. Podpis obou účastníků nehody je zajištěný prostřednictvím procesu, který je jim poslaný na e-mail.

Praktický režim nanečisto

Aplikace nabízí také unikátní režim takzvaně nanečisto, který vám umožní nacvičit si celý proces bez rizika chyby. Můžete zkoušet různé scénáře, upravovat údaje a připravit se na možné situace, které mohou na silnici nastat. Tato funkce je ideální pro nové řidiče nebo ty, kteří chtějí být na podobné situace lépe připraveni.
 
Moderní řešení pro každého řidiče
 
Pokud aplikaci Moje Generali ještě nemáte, doporučujeme si ji stáhnout a být tak připraveni na jakoukoliv situaci. Díky tomu, že si jednotlivé kroky můžete předem sami v Průvodci nanečisto takzvaně osahat a otestovat, budete se při krizové situaci moci soustředit na bezpečnost a rychlé vyřešení situace. Papírové formuláře tak budete moci nechat stranou a plně využít výhod moderní technologie a mít jistotu, že i v krizové situaci máte vše pod kontrolou.

Mohlo by vás zajímat:

---

* Obsah článků je pouze informativní a neměl by být považován za profesionální poradenství v oblasti pojištění. Pokud potřebujete odbornou radu, obraťte se na některého ze zkušených poradců v rámci sítě Generali České Distribuce vyhledat poradce.